Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



14 november, 2008

I går


Glada, lyckliga och uppspelta, så känns det efter att ha sett En föreställning.
Vi var trötta, mycket trötta, när vi gav oss iväg i mörkret efter en stressig dag och vi vände hemåt efter två och en halv timma betydligt lättare till sinnes.


Jag tror att Peter Carlsson och Blå Grodorna ska upplevas på plats. Vi får ta del av spelglädje och berättarglädje. Den eventuella röda tråden i programmet skulle kunna var Evert Taube och vi fick höra den bästa versionen av Fritjof Anderssons paradmarsch jag någonsin hört. Vid närmare eftertanke tror jag nog att det är Peter Carlsson som är den röda tråden. Inte så att han tar plats på de andras bekostnad, men han bär föreställningen, eftersom det finurliga berättandet är fantastiskt. Jag anar en svärta där bakom krumsprången.

Musiken är blandad, många kända låtar, men på eget sätt eller med egen text. Det här var bara så bra, att jag lätt hade kunnat se en föreställning till i dag.

Har ni chansen att se dem, ta den!

1 kommentar:

Ingela sa...

Åååh vad jag blir längt'n...