Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



12 november, 2008

Vi har inte samma uppfattning

om sakernas tillstånd, SMHI och jag.
I teven nyss talade vädermannen om dagens skurar...
Skurar? Det har ju hällregnat i nästan två dagar.
Skurar?

Tänk om allt det här våta hade varit snö i stället! Då hade det åtminstone varit ljusare ute.
Jag avskyr att halka runt i lervälling.

Jag tror inte att jag kommer att använda min vinterkappa i år heller.
Nya regnkläder och stövlar är nog en bättre investering.
Trist.

5 kommentarer:

Mildamakter sa...

Vädermän är nästan lika opålitliga som hantverkare. De visar en bild av Sverige och säger att det ska bli väder i södra Sverige...och så viftar de nånstans i höjd med Värmland!!
Södra Sverige sträcker sig till Hallandsåsen (sett söderifrån givetvis), sen kommer mellanSverige till...tja Värmland kanske och sen är resten norra Sverige.
Lätt som en plätt...*flinar*

Annika sa...

Fram med snön istället. Jag förstår ju att du hellre vill ha den än det gråa, mörka regnet.
Här regnar det också idag, men till skillnad mot hemma vet man att det inte håller på i dagar.
Let it snow!!!

Tankevågor sa...

Jag vill också hellre ha snö....det är ju så MÖRKT med allt detta regn!

Tuvstarr sa...

Stackars stackars dig! ;-)

Lena sa...

Milda: Jo, södra Sverige är rätt stort åtminstone i väderleksrapporterna.

Annika: En dag går väl an, men flera på raken..

Londongirl: Leran och mörkret är värst, värre än regnet i sig faktiskt.

Tuvstarr: Visst är det! :) Regnkläder och gummistövlar är inget kul!