Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 mars, 2007

Huvudet fullt

Har tittat på tjänstefördelningsförslaget, hmm kommer att bli en hel del att diskutera på samverkansmötet i morgon.

Tänker mycket på och gruvar mig lite inför ett besvärligt möte i morgoneftermiddag. Jag och kuratorn har ändå bestämt att verkligen vara lösningsinriktade för att försöka föra utvecklingen framåt.

Bara fyra utvecklingssamtal kvar, känns rätt överkomligt till antalet.

Jag måste träna mer, orkade inte lyfta särskilt tungt när vi slängde på tippen. När hände det? Jag är ju stark, egentligen...

Jag borde ta in lite ris. Det är ju påsk snart... det ligger fjädrar framme. Undrar om det är en hint?

Ska jag bara ha penséer i krukorna eller blanda med något annat? Verkligt stora problem jag har.

Jag kanske skulle ta och cykla hem från stan i morgon. Det är 17 km... då måste jag kolla cykeln, vill ju inte bli stående halvvägs. Cykelkontroll innan vi åker iväg 07.25... den som lever får se.

Och nu måste jag röja i köket innan det blir natt.

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Många likartade funderingar här:
vart tog styrkan vägen, och hur med penséerna, påskriset är glömt men det har nog de andra också gjort, ska börja gå lite mer......
Och ska man våga satsa på vårjacka.

Lena sa...

;-) skönt att jag inte är ensam

Linda sa...

Påskriset får sitta kvar utomhus, jag kastade fjädrarna när vi rensade vårt förråd för några veckor sedan.
Sen är Micke så allergisk så det är lika bra, för husfriden skull :)

Penséerna är satta här, blandade vita och mörkröda - minivarianten och det räcker. Just nu.

Lilla B sa...

Lindalotta1 De små penséerna tycker jag också bäst om. De mittemellansmå.