Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



14 mars, 2007

Tillbaka

Har precis landat i min egen verklighet. Tvättmaskinen går och jag funderar på var jag la min almanacka. Det är vanlig vardag i morgon. Har precis avnjutit "svenskt"kaffe och en ostmacka. Ost har jag inte ätit på flera veckor. Här kommer några foton. Jag återkommer, ska bara komma i gång här hemma först.
Uganda är grönt och otroligt vackert
Hälften av befolkningen är under 15 år. Befolkningstillväxten är 3,5 % . Det finns skolor precis överallt

Victoriasjön

Alldeles i närheten av vårt Guest house






Gatubild på vägen ut från Kampala. Det man behöver handlas på lokala marknader

En bra sammanfattning. Detta är verkligen Uganda; storstad möter landsbygd

Trummor, sång och dans. Unga som gamla kan detta.

5 kommentarer:

Lilla B sa...

Välkkommen tillbaka! Åh, så spännande det ska bli att få ta del av text och bild!

Tankevågor sa...

Välkommen hem igen! Vad roligt att du är tillbaka. Just nu har jag lite bloggpaus eftersom jag ligger nedbäddad i feber och förkylning. Men jag har minsann tänkt att lägga ut lite bilder från Gotland nu när du kommit hem precis som jag lovade.

Härliga bilder från din resa! Ska bli spännande att få läsa mer om den. :)

Annika sa...

Välkommen tillbaka!
Fina bilder från resan. Ska bli jättekul att få läsa mer om hur ni har haft det.

Anonym sa...

är glad att du är hemma mammma.... :)

Evas blogg sa...

Hej!
Hittade din sida hos Qi och nu har jag njutit av fantastiska bilder från Uganda! Tack! det behövdes, en dag som denna, då snön yr utanför fönstret!