Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 mars, 2007

Nyss

avslutade jag min läsning av resedagböcker. Kvällens dos var tre stycken. Så många fler orkar jag inte läsa och kommentera, om det ska bli någon som helst kvalité på kommentarerna.
Jag har alltså tillsammans med min åttor rest till Nya Zeeland, Cuba och Jamaica och sista resan gick till USA ( Hawaii, Miami, Washington och New York).
Fint väder har det varit nästan hela tiden, maten var bra också, utom på Nya Zeeland (det finns knappt något som passar den madamen). Jag har läst en fin berättelse kring hur en störtskur på Cuba skapar nya kontakter och en levande beskrivning av ett besök i Frihetsgudinnan. Det är inte alltid så upplyftande att läsa långa alster, men i kväll fanns det några guldkorn.


Hoppas att ni inte missat stjärnhimlen - den är fantastisk just nu.


Om herr Persson kan jag bara säga att han avslöjar sig. Hans uttalande om andra säger mer om honom som person än det han säger om andra.


I morgon är det vårdagjämning och halva arbetsveckan är avklarad. Alltid något!


Funderade lite kort på om elände var en bra etikett på herr Persson, men jag tror att han inte ens är värd en etikett.

4 kommentarer:

Lilla B sa...

Perssons uppvisade sönderfall. Hur tänker karlen? Ödsla ingen etikett på honm!!

Anonym sa...

Det måste vara kul att få ta del av resor så där :-). Lite som att resa själv, fast det är klart måste man kommentera så läser man kanske på ett annat sätt1

Linda sa...

Jag stänger mina öron när de börjar smutskasta varandra, det är ju inte ens dagisnivå på det.
Tramserier!

Lena sa...

Persson har avgått, så han betyder inte så mycket numera, men det som händer får mig att fundera över hur makt påverkar människor.

Resedagböcke ger faktiskt en ganska god inblick i hur väl eleverna kan blanda fakta och fanatsi. Några klarar det galant, för andra är det svårt, mycket svårt.