Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 mars, 2007

Vår, åtminstone några dagar

" svenska" tranor och en crested crane i Uganda

Har inte hunnit undersöka trädgården än, men det finns vårtecken i luften.
Den synnerligen lokala tranräkningen ger vid handen : 2 stycken siktas i nedre ändan av fältet. Tran-ljud/skrik är verkligen vår. När tranorna anländer är luften annorlunda på något sätt.
Om jag spanar och lyssnar ordentligt så både ser och hör jag tofsvipor, lärkan, och sädgäss på gärdena och i trädgården hoppar och flöjtar koltrasten tillsammans med stannfåglarna. De samsas fint.
I onsdags när jag kom hem sken solen och det kändes så bra. Sedan dess har den lyst blott med sin frånvaro och jag tycker att det är så kallt. Det är lätt att vänja sig vid värme, även om 35 grader är lite mycket, även för mig. Hellre 35 än 3, 2 som det är just nu i skrivande stund.

Jag ska under helgen ladda ner bilder och skriva om resan. Jag håller tummarna för att både Blogger och bredbandsuppkopplingen vill vara med. Här hemma har de tydligen varit utan bredband i två veckor när jag var borta.

Nu går jag och hunden ut i solen en stund.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Välkommen hem! Ska bli intressant att få läsa om din resa!

Tankevågor sa...

Vad har du för hund? Min lilla valp här hemma växer så det knakar. Hur go som helst och hela familjens kelgris. :)

Lena sa...

Bloggblad: Tack, jag vet bara inte riktigt var jag ska börja, för intrycken är många. Och förresten Grattis!

Londongirl: Vi har schäfer. Såg din underbara bild - valpar blir man alltid glad av.

Anonym sa...

Välkommen hem, Vad glad jag blev när jag såg att din blogg var uppdaterad:-).

Det ser ut som om du fått uppleva en hel del!

Åter igen Välkommen hem :-)

Lena sa...

Tina: tack, det är skönt att vara hemma också. Att resa är fint, men jag gillar min vardag också.

Anonym sa...

Jaha, då vet man var tranorna håller hus på vintern!

Välommen hem, förresten!