Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 mars, 2007

Vårtecken som ger kraft

Japp, det blev blekgula penséer. Äldsta dottern valde.

Ser ni månen?

Fattar inte att floxen klarar så många minusgrader.

Klarar floxen att vänta på våren och värmen, ska väl jag klara mig fram till fredag
och
påsklovet!
Uppdatering 30:e mars
Floxen frodas och växer. Jag klarade upploppet med nöd och näppe. Jag har, efter att jag stängt av väckarklockan varje morgon denna vecka, somnat om och så när försovit mig. I morse blev det till att rivstarta, trots att jag kände mig febrig och eländig. Insåg att eländet skulle mångdubblas om jag stannade hemma, så jag körde till jobbet. En dag med ångan uppe och andan i halsen går för det mesta bra, så också idag.
Jag vill också passa på att tacka för alla fina snällord. De värmer.
Ha nu en riktigt fin helg allihopa!

11 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jäpp. Till påsk blir det penséer i balkonglådan. Fast lite tidigt är det.
Och ja, jag ser månen!

Lilla B sa...

Inte fasen är den där lyspricken månen. Det tror jag inte på.
Pensén var söt och påsklov skulle jag gärna vilja ha.

Bloggblad sa...

Javisst, ja! Påsklovet börjar redan på fredag kl 12 och inte på måndag som jag tänkt förut.

Och så ledigt i morgon. Alltså 4 timmar kvar att jobba... yipppeeee

Jill Wegerup sa...

Åh ljuva vår, känn hur kraften och hoppet kommer åter. Tack för inspirerande bilder.

Jill Wegerup sa...

Åh ljuva vår, känn hur kraften och hoppet kommer åter. Tack för inspirerande bilder.

qi sa...

Underbara vårtecken! Det händer så mycket i naturen nu... Och påsklovet unnas dig verkligen!

Annika sa...

Jättefina bilder, Panter! Visst är det härligt med vår! Påsklovet börjar på måndag här också--fast här kallas det Spring break.
Mysigt!!

Amber sa...

Ahh, blekgula penséer - vackert! Och lika poetiskt som de skymingsblå jag bestämt mig för i år.

Det får bli nästa vecka.

Amber sa...

Ja, skymningsblå, kanske är mer poetiskt än vad det blev i förra inlägget. :-)

Anonym sa...

Än har jag inte köpt några vårblommor, tycker fortfarande det känns kallt på morgonen. Fick skrapa rutan i morse...Men snart ska jag handla lite:-)

Linda sa...

Penséer är nästan ett måste för att jag ska känna mig riktigt vårnöjd.
Jag har lika svårt varje år för att bestämma mig för vilken färg jag ska ha :)
Det brukar bli fint vilket som eftersom de blommar så tacksamt.