Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 augusti, 2007

Seg

Rubriken beskriver väl både mitt psykiska och fysiska tillstånd. Så här brukar jag känna mig en tre veckor in på semestern inte i slutet. Jag vill inte något mer än att sova, så det gör jag en hel del.
Har försökt ta mig samman och strukit undan en del, kört dammsugaren - är så hjärinnerligen less på hundhår, men det finns mycket annat jag borde ta tag i.
Nu är jag där igen: Borde och Måste.
Ska strax göra klart det sista i köket och sedan ska jag läsa, för jag borde orka läsa fler än fyra böcker på ett lov.

Nåja, helt eländigt är det inte. Idag har vi, hela familjen, besökt en djurpark i närheten. Syftet var att roa minstingen, men jag tror att vi alla uppskattade besöket.

13 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Var rädd om dig och försök ta dig tid att göra ingenting!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Byt ut "borde" till vill ... det är inte lätt men det får angenäma konsekvenser ;)

Linda sa...

Du...
Vårt gräs är återigen knähögt, dammråttorna virvlar kring benen och jag har garderober som snart inte går att stänga pga utebliven rensning.
Vad är semester om man inte kan släppa alla borden och måsten?
Släpp de tankarna och lägg dig på soffan och titta på himlen genom ett fönster.
Det är en konst att kunna slappna av!
KRAM

Anonym sa...

"Gör inte idag det du kan skjuta upp tills imorgon".
Nalle Puh

Lilla B sa...

De där förbenade Måsten och Borden. Vi dras nog med dem, de flesta av oss. När det är extrasegt brukar jag se till att genomföra ETT trist projekt och EN rolig uppgift per dag. Då är et lättare att känna sig nöjd med att något blivit utfört och att det inte växte över huvudet. Prova får du se!
Har förresten länkat dig som en av mina favoriter. Finns på min sida.

Lena sa...

Alla: Jag håller med er, borde och måste är trist, men utan dem skulle förmodligen väldigt lite bli gjort - här talar jag bara för mig själv.
Det är bara så snopet att upptäcka "hoppsan den trettonde augusti börjar min kurs!" Jag hade ju så många tankar om det här lovet. Det har jag väl oftast och det kanske är där jag ska ändra på något, inte planera, dagdrömma om morgondagen.
Att fördela håvorna roligt/trist låter som en bra idé.

Bloggblad sa...

Så väl jag känner igen mig! Jag vill ha undan allt gammalt skräp till skolan börjar, så att jag kan känna mig lat och fri och få vara trött och slapp. Men i år har det varit så annorlunda med renovering och röjning att det hinner bli fullt i tvättkorgen medan jag diskar...

Hedgren sa...

Känner igen det där... Sommarlovet närmar sig sitt slut och jag har inte fått gjort ens en bråkdel av det jag tänkt! Har dessutom gått upp nästan ett kilo!
Nu återstår en och en halv vecka och "vädret" med stort V är på väg! Kanske ger lite energi, vem vet?!

Lena sa...

:) Hade väl på känn att jag inte är ensam om fenomenet.

Lilla B sa...

Till Hedgren!! ETT kilo bara. Jäkla lyckost!

Lena sa...

Lilla B: Så illa? :)

Lilla B sa...

Ja. Två blev det. Men jag har tuggat med glädje!

Lena sa...

:) Skam vore väl annars...