Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



19 augusti, 2007

Undrar varför

Vad är det som får en, dvs mig, att sitta uppe länge? Jag vet att barnbarnet vaknar tidigt.
Timmarna bara försvinner och nu är det redan söndag. Det är med lätt panik jag konstaterar detta. Är det någon som sett till min självdiciplin? Den tycks ha tagit semester eller rymt för gott.
Har nästan bara ugglat framför datorn i kväll. Vill åka någonstans efter jul, till sol, värme och ljus. Just nu vill jag åka till Kap Verdeöarna, det verkar inte vara så turistiskt där ... än.
Jag känner redan att det varit för lite ljus i sommar. Just den känslan kan i och för sig vara självbedrägeri - jag vill ju så gärna åka.
Nä, nu m å s t e jag sova.


I morgon får vi förresten tillbaka en tik, drygt 1 ½ år, någon intresserad?

15 kommentarer:

Mildamakter sa...

Jag tycker att vi har haft för lite sommar i sommar...och den lilla sommar vi har haft, har gått på tok för fort...på nåt vis.

Vad är det för ras på hunden? *nyfiken*. Jag hade gärna tagit hand om henne, men min käre make är inte aaaaalls inne på att vi ska ha hund...än. Övertalning har pågått ca ett år och fortgår ständigt - droppen som urholkar stenen du vet ;O)

Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lena sa...

Där beskriver du det bra: för lite sommar i sommar. Precis.

Hon som flyttar hem igen är en vacker schäfertik i sina bästa ålder; inte valp, men med hela livet framför sig.

Lena sa...

Suck ! Jag ska inte skriva när jag precis stigit upp: "I sina bästa år eller i sin bästa ålder"
Välj själv! Grus i ögon och i hjärnan.

Anonym sa...

Att sitta framför datorn har sin egen tidszon. Fem timmar känns som en timme. Jag fattar inte hur det funkar.

Hedgren sa...

Kan du inte lägga in lite bilder på dina hundar? Själv är jag hopplöst frälst i schäfrar, även om mina egan är lite "utblandade".

Hedgren sa...

egna...

Lena sa...

Ska leta lite, så får vi se vad jag hittar.

Lena sa...

Matilda, om man har några som helst ambitioner om att vara effektiv, ska man nog inte ens ha en dator.

Bloggblad sa...

Tänk, jag tycker att det varit rätt somrigt ändå - lite för lite "sitta under äppelträdet" - men jag har varit ute och gått och fått mycket ljus - och har svettats flera gånger.
Så för ovanlighetens skull är jag inte missnöjd... :)

Varför vaknar små barn så tidigt?

Lena sa...

Det har nog varit bättre i östra Sverige...

Amber sa...

Jag vill också resa bort över jul - tycker dock att sommaren varit helt ok. Är inte så solberoende.

Vilken fin bild du lagt ut! Underbara färger!

Schäfer är inte min grej - är snarast livrädd för dem. Tyvärr.

Linda sa...

Jag håller med dig på alla punkter.
Solljuset som jag behöver för att orka med hösten har uteblivit, man kan inte överleva på 1½ vecka på stranden...

Sen är det med förskräckelse som jag sneglar på klockan om kvällarna. Hamnar jag framför datorn så försvinner timmarna i ett nafs och man kommer in i sjuttonde andningen eller något.. :)
Undras hur mycket sömna jag får inatt, natten innan första jobbdagen...

Tankevågor sa...

Roxy skulle bli överlycklig över en hundkompis. Men den här är väl inte van vid katter? Mannen här i familjen tycker "cirkusen" är tillräckligt stor.

Varför får ni tillbaka henne?

Lena sa...

Amber, Lindalotta, Londongirl:
Solen har lyst på oss alla, men väldigt lite på några. Det sas på nyheterna för någon vecka sedan att vårt behov av ljus är överskattat, att det tex inte finnsvetenskapliga belägg för att ljusterapi har ett existensberättigande. Om det vet jag inget, MEN jag vet att jag är beroende av större mängder dagsljus för att må bra.

Det är väl så att somliga av oss är hund- eller kattmänniskor, andra både och.
Vi får tilbaka henne för att familjen pga flytt och nytt arbete inte kan ha kvar henne.