Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 augusti, 2007

Till friheten

Känner mig tömd på kraft. Skolstarten är alltid intensiv, sista året med niorna och det är så mycket ska klaffa. Fullmatade dagar och sena nätter. Därför åker jag till havet i morgon. Tillbaka i tid till nästa arbetsvecka, som inleds med möten på förvaltningen... jag hoppar högt av glädje. Jag brukar kunna förhålla mig till mina elevers problem , men i år är det svårt. Det är för många som har det svårt med livet, inte bara skolan. Jag önskar så att de under sitt sista grundskoleår verkligen får luft under vingarna. Nåja, vi har bara börjat och jag är inte den som ger upp.

Så, en väldigt fin helg till alla, hoppas jag på.
Gärna solig.

15 kommentarer:

Jill Wegerup sa...

Hade tappat bort länk till dig, men hitatde så hit.

Kan tänka mig att skolstarten tar på krafterna. Märker det på föräldrarna mina i alla fall.

Mie sa...

Ta mig till haaaavet o göööör mig till lugn...
Låter härligt, ha det fint!

Evas blogg sa...

Härlig havsbild! Var är det?

Anonym sa...

Du gör rätt i att åka till lugnet och havet för att hämta krafter.

Jag kan tänka mig hur jobbigt det är för lärare, allrahelst på högstadiet. Och då är det nog inte bara vid skolstarten?

Hedgren sa...

Ha en härlig helg själv!
Elevers problem har en förmåga att äta sig in... Relationen lärare/elev är ju så pass personlig att man inte kan låta bli att bli engagerad...

Lilla B sa...

Skön och uppvilande helg! Kan det vara annat på västkusten, förresten? Nä.

Linda sa...

Hoppas du får en avkopplande helg vid havet och att du får lite extra kraft!
Jag är glad att jag har ett jobb som jag inte kan ta med mig hem, det är inte så mycket att fundera över när det gäller färdig ost :)
Människor kommer nära och jag kan inte sluta bry bara för att jag stämplar ut.

Saring sa...

Åh.. Havet.. Det RIKTIGA havet. Kattegatt. Längtar hem!

Anonym sa...

Ha en riktigt skön vila.

Villa Nian sa...

Hoppas du kommer tillbaka med nya krafter!

Anonym sa...

Kan förstå att det känns tungt att börja ett nytt läsår. Hoppas du hittar nya krafter.

Kram!

Bloggblad sa...

Det är alltid extra uppskruvat just vid starten tycker jag. Nu har jag lärt mig att det tar ett par veckor innan lunken kommer.
Jag har inte så många elever, men ändå från många klasser = massor av scheman som ska pusslas ihop. Det är körigt...

Hedgren sa...

Hoppas du vilat upp dig i helgen!

Annika sa...

Hoppas helgen vid havet har varit underbar! förstår att du behöver ladda batterierna inför ännu ett läsår!

Lena sa...

Tack för alla kommentarer. Det värmer.
Jo, det är alltid bra att åka i väg, för där vid det riktiga havet och horisonten, släpper mycket. Jag kom försent till den sista fina sommardagen - fredagen (?), men det är OK ändå. I princip har jag upplevt alla sorters väder utom snö, hagel och drivis... om nu det sista är att betrakta som väder. Rapport och bilder kommer i morgon. Hemresan innebar ett IKEAstopp och då finns det alltid lite att ta rätt på vid hemkomsten.