Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



08 februari, 2008

Bästa kvällen

Den allra bästa kvällen är alltid första kvällen på en ledighet, då jag vet att jag har h e l a ledigheten framför mig. Nu har jag en hel vecka att bara vara på, inte illa :) (Jag har faktiskt inte skrivit en endaste lista... än)
Vi, eller ja maken, eldar i vedspisen. Det knastar och doftar så gott. Vedspisen sprider en alldeles ljuvlig värme. Den värmen är annorlunda. Jag skulle gärna sitta där vid spisen ett tag, men det blir lite enahanda i längden.

Ljus och lyktor är ett måste här hemma och vi gläds åt en nytt tillskott i samlingen. Vi fick den för mindre än en månad sedan och den är redan (!) uppsatt. Jag tror bestämt att vi börjat ett nytt liv här hemma. På tal om det påstår dottern att vi ska träna i morgon... klockan 10... vi får väl se :)
Trevlig kväll!
Nu tar jag av klockan och kryper i mysbyxor och fleecejacka. Nu är det lov!

9 kommentarer:

Hedgren sa...

Åhhh, hoppas att det blir härligt! Själv har jag en vecka kvar att harva mig igenom. Ska ta igen ett antal inställda utvecklingsamtal och dessutom genomföra de som redan var inplanerade... Och ta hand om mina vilsan fågelungar som saknat fröken lika mycket som jag saknat dem!
Njut nu av ledigheten! Och gör inga listor!

Evas blogg sa...

Härligt! Önskar dig en skön och vilsam ledighet!

Tankevågor sa...

Vad skönt med sportlov! Det dröjer till vecka 9 för mig. Det är verkligen skön värme den där som en vedspis eller kamin sprider. Så har vi det ute på ön. Trots att vi renoverade vårat kök i somras därute så lät vi vedspisen finnas kvar. Den gör jag mig aldrig av med. Kökets renovering fick bli i gammal stil typ lantkök, så att det skulle passa ihop.

Vackra och stämningsfulla bilder!

Anonym sa...

"På tal om det påstår dottern att vi ska träna i morgon... klockan 10... vi får väl se :)"

Här sitter jag i mina träningskläder och du har fortfarande morgonrocken på dig!

Unknown sa...

Vilket härligt sken.
Jag längtar tills sportlovet men jag ska nog jobba större delen av den.

Lena sa...

Hedgren och Eva: Att bara få rå om sin tid är så mycket värt. jag skulle glatt kunna vara ledig länge, men jag skulle sakna mitt jobb och mina "ungar".

Londongirl: Vårterminen är ju mer hanterbar med loven. Är det inte mysigt ute får man ordna det ute. En vedspis har hög mysfaktor! Så bra att ni behöll er.Den är väldigt bar när strömmen går..

Julia: Åja, vi var där 10.15, åket hemifrån 10.00, så såå illa var det inte! Minsann!

Rosvik: Förstår att du längtar, det blir annorlunda även om man jobbar kan jag tro. Hoppas att du får det lite lugnt i alla fall.

Bloggblad sa...

Då har vi flera saker gemensamt... fredagar med ljus och brasa är bäst. Nr två kommer lördagar med ljus och brasa...

Susanne sa...

Vad avundsjuk jag blir. Jag har en hel vecka kvar innan det är dags för lov. Hoppas i alla fall att du får koppla av ordentligt och inte ägnar dig åt något skolarbete alls.

Lena sa...

Bloggblad: Är du säker på att det inte är brasa och ljus i prioritetsordning? :)

Susanne: Lovet kom precis när det behödes som bäst. jag har inte bestämt några skolmåsten. Klrt att det finns att göra men, detsker nog bara om jag får en väldig lust att rätta och det verkar inte särskilt troligt. Du! Sista veckan går fort!