Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 februari, 2008

Sightseeing - Stadtrundfahrt

Det ägnade vi oss åt i går kväll i Malmö. Det tog nästen två timmar att hitta till dottern...

Vi klarade oss ner i stormen. Det blåste rejält och det var mycket trafik, mångamånga långtradare., som hade det svårt. De är veritabla vindfång.

Nu ska vi ut på inköpstur. Vi ska hitta till IKEA... Jag tror att jag kommer att vara heelt slut när vi kommer hem i morgon. Jag blir så stressad av all trafik och alla gator kors och tvärs i stora städer. Jag vägrar köra här, det får maken göra.


(PS: Jag tycker att det är alldeles för lite tyska på den här bloggen)

4 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad skönt att ni kom fram i blåsten! Såg på nyherna att det var både träd och vägskyltar som blåst omkull.

IKEA blir jag alltid så trött av. Men ibland måste man ju ta sig dit. Ha en fin lördag!

Bloggblad sa...

Ach, es ist überhaput viel zu wenig Deutsch in Schweden.
Und viel zu viel Wind!

Annika sa...

Usch, ni verkar ha haft en ordentlig storm därhemma. Otäckt. Tur att det gick bra.
Kul med IKEA-besök, hoppas du int var helt slut när ni kom hem. Och så hoppas jag att ni hittade en massa trevliga grejjer att köpa. Tyvärr kan du inte få ngn tyska av mig då mina tre års tyska fr högstadiet nu är sgs helt glömda :-(

Lena sa...

Londongirl: Det var riktigt otäckt. Vindbyarna utanför Halmstd mättes till 30 m/s när vi passerade. IKEA är tröttsamt, men vi fick det mesta handlat.

Bloggblad:Ja, das stimmt:) Es ist immer noch windig. Ich mag den Wind überhaupt nicht.

Annika: Jodå, vi shoppade loss. Det är mycket man behöver när man är på Ikea :) Värmeljusen var inte slut.
Språk tappar man när man inte håller igång det. Jag kommer i håg väldigt lite av mina tre års ryska.