Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 februari, 2008

Endlich zu hause!

Håller kvar vid det tyska...

Fem dryga timmars färd hem genom ett grått sydvästsverige, men jag har sett havet i Halland (bilder kommer i morgon) och vitsippor i en slänt i Eftra (också Halland). Jag tror att det var vitsippor, för maken ville inte stanna (han tyckte inte att det var så viktigt) så att jag kunde kontrollera det och ordna ett bildbevis. (Om någon är där i närheten, så finns blommorna i backen snett emot kyrkan.) Våren är ju här enl. SMHI, så då är vitsippor kanske inom rimlighetens gräns.

Det känns alltid lite trist och sorgligt att åka ifrån sina barn, även om de är vuxna.
Det är väl OK att prata i telefon, men jag vill gärna se dem också. Jag har nog hönsmammeanlag...

Här blåser det fortfarande och jag måste sätta mig med arbetet inför i morgon. Ska dessutom på ett halvjobbigt möte som facklig representant. Det gruvar jag mig lite inför.

Nä, det är väl bara att sätta i gång.

5 kommentarer:

Villa Nian sa...

Vitsippor, kan det verkligen vara det?
Lycka till på mötet imorgon!

UllaMona sa...

Sverige är ett långt land...pratade med sonen i kväll...de har kommit 30 cm snö idag.

Evas blogg sa...

Vitsippor!! Det är nog långt dit här uppe. En fin arbetsvecka önskar jag dig!

Bloggblad sa...

Hierher ist der Frühling noch nicht gekommen. Aber ich mag das Warten!

Lena sa...

Tina: Det såg ut så, men jag är inte säker. Mötet, ja, jag har ringt en ombudsman för att uppdatera mig lite... tack, det behöver jag.

Ullamona: Det är väl precis just nu i gränslandet mellan gammal och ny årstid som det är tydligt.

Eva: Jag t r o r och hoppas att det var vitsippor, tack. Detsamma till dig!

Bloggblad: Auf den Frühling und das Licht zu warten ist schön, wirklich schön. Es wird ja jeden Tag etwas besser. Es macht mir viel Spass auf deutsch zu schreiben.