Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



17 mars, 2008

Blåmåndag?

Igår

Just nu


Vit måndag hade varit mer passande. Mina nyplanterade penséer får en riktigt krävande start. I går eftermiddag var det alldeles ljuvligt vårlikt med sömniga flugor på husets solvägg och fågelkvitter, i dag ...


Uppdatering
Efter en hemsk färd till stan, så har jag bestämt mig för att inte köra söderut förrän det töat undan. Fick tvärnita två gånger för bilister, som inte uppfattat att det är vinterväglag. Riktigt otäckt var det, när bilen bara gled. Jag kom från höger, deras höger, båda gångerna...

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det är som med livet... ena dagen si, andra så...

Jag tycker det är skönt för det blir lite ljusare inomhus än vid kompakt gråväder. Gå ut tänker jag ändå inte göra.

Lena sa...

Vet du, inte jag heller. Jag har kasat till stan med bilen, det var tillräckligt otäckt.

Annika sa...

Fy, panter...STANNA hemma!! Själv kör jag ju helst inte i is och snö. Tycker det är så otroligt obehagligt. OCH det låter som du hade en vidrig bilresa...
Hoppas snön smälter undan i en hast nu...

Lena sa...

Har kollat prognoser hos SMHI, det lättar redan i morgon, men det vill jag se med egna ögon innan jag far i väg.