Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 mars, 2008

Kallt om fötterna och hett om öronen

Solen glittrar i snön
minus 11,4 grader ute
och dryga 16 plusgrader i köket.

Nästsista söndagen i mars och
det kunde varit både bättre och sämre.
Nu om någon gång är det dags
att ta tag i de där sakerna jag inte velat se på hela lovet.
Jag lär mig aldrig och
vet inte hur man stavar till s****d*******n

Det finns så mycket annat man kan göra
när andan faller på, som
att ägna någon timma då och då till att repetera Europas länder, USA:s alla stater och länderna i Afrika.

( I skolan har vi ett dataprogram, som jag använt, det är gratis förresten, och nu kan jag verkligen igen Europas alla huvudstäder, alla tätorter i Västra Götaland, alla våra landskap, 72 % av USA:s stater och 83% av Afrikas länder.)

Klockan är strax halv åtta.
Det är bara att kavla upp ärmarna (bildligt , det är för kallt irl)
och köra igång!



Allra först måste hunden ut. Brrr!

8 kommentarer:

Tankevågor sa...

Men vad duktig du är som tryckt in alla städer och stater i huvudet sådär! Det skulle inte få plats i mitt huvud nu för det är för mycket snor ivägen.

Jag hörde att en vädergubbe på TV sa att det var visserligen inget ovanligt med snöfall så här års men det var väldigt ovanligt att det är så KALLT!
Här hade vi sex minusgrader i morse och så kallt har vi nästan inte haft på hela den så kallade vintern. Brr.

Lena sa...

Det är svårt med kyla, när huvudet är inställd på något varmare.

Jag har faktiskt kunnat alla de geografiska platserna en gång för l ä n g e sedan, så det är väl frågan om uppgradering och än är jag inte i mål. Det vore väl sjutton om jag inte skulle kunna lära mig de återstående.

Anonym sa...

Nu sitter jag och dumstirrar på ordet med alla stjärnorna i. Vad är det egentligen du försöker stava till?

Lena sa...

Självdisciplin :) Det har jag noll av.

Hedgren sa...

Det ordet måste jag slå upp!

=0)

Anonym sa...

Om jag trycker i mig städer och stater så där, så försvinner de efter några dagar. :)

Riktigt så kallt har vi inte men inte långt ifrån. Nu får det blir vår snart.

(Hunden är sååå fin!)

Lena sa...

Hedgren: :0
Monica: Risken är väl stor att det är så för mig med, men jag får väl repetera. Vår - ja tack!
Izo, han är en goding ;) Det vet han också.

Anonym sa...

Aha!

Tack, ha ha.