Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 mars, 2008

Första söndagen i mars

Vasalopp för många. Jag njuter av lugnet.
Barnbarnet vaknade tidigt, redan klockan 7. Det var i och för sig en missräkning, men jag behöver ju inte åka i väg alla milen till jobbet.
Att tända ljus när vi äter, är viktigt. Så blev det i morse också. Jag tror att barnbarnet tror att man inte kan äta utan tända ljus.

Jag har tjuvstartat med påsken. Det finns både blommor och ris här hemma. Kände att vi behövde lite färg att pigga upp oss med.

Solen skiner idag. Jag är riktigt lycklig över det. I min plan ingår en långpromenad med hunden.
Trevlig söndag !


9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Påsk gör inte så mycket att tjuvstarta med, tycker jag. Fast jag har inte gjort det än. Kom ihåg nu att jag har ett par äggformade ljus som jag ska ta fram. Inte så flådiga som dina, men i alla fall...

Fast jag skulle aldrig våga tända i pappkartong... så glömsk som jag är... Har enbart ljus i malmljusstakar numera, har glömt släcka vid några tillfällen genom åren, och i malm händer inget. Använder förstås inte heller manschetter som är brännbara. Men jag eldar enorma mängder ljus!

Lena sa...

Nä, de får bara stå där ett kort tag till, sedan får det bli annat som tjänstgör som ljusstakar. Ljusen är bara tända när vi sitter vid bordet.

Jag föll direkt för dem på Indiska. Det var rätt så prisvärda faktiskt.

Här är ljusförbrukningen också stor.

Annika sa...

Fina bilder, Panter!
Äggljusen är ju jättefina!!
Klart man kan tjuvstarta inför Påsk nu, den är ju snart här.
Ljusförbrukningen är stor i detta hus också, så stor att en besökande liten tös i helgen trodde att hon kommit till ett judiskt hem, haha!!

Linda sa...

Åh jag önskar att vi kunde ta in ris, så man fick se de små späda gröna bladen på nära håll.
Men Micke är så allergisk så det är bara en plåga för honom.
Så härligt att ni har sol idag, här är åter grått och blåsigt, även om om de värsta stormvindarna har försvunnit.

Lena sa...

Annika: Ljus i alla former är viktigt. Allt som gör att våren känns närmare är också viktigt.

Linda: Har förstått att vädret är sisådär hos er. Våren är härlig, men det är synd om alla som är allergiska.

Evas blogg sa...

Vilka fina ljus! Och här fortsätter snöfallet även idag!

Unknown sa...

Jag tycker att det är helt ok att starta med påsken nu. Det blir så färgglatt och livfullt när pyntet kommer fram.

Härligt med hundpromenad och vilket härligt vårväder.
Idag har det iofs snöat i Stockholm?????

C sa...

Vilka söta ljus. nu blir det en sväng till Indiska! Jag tror jag ska börja smygpåska jag också...

Lena sa...

Eva, Rosvik och Fröken Bokmal:
Då kör vi på med smygpåsk och ljus.