Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



21 mars, 2008

Omväxlande

Omväxling förnöjer, heter det, men vad det gäller vädret är det inte sant.
Igår hade vi en strålande vårvinterdag och idag snöstorm. Det blåser mer än det snöar och tur är väl kanske det. Enl. SMHI, är det "bara" 20 m/s i vindbyarna, så storm är väl att ta i. Jag kan lova att det känns så, när man sitter inomhus och tittar ut. Jag öppnade dörren för att släppa ut hunden. Dörren höll på att fara i väg och hunden gick ut tre steg, tittade på mig och gick in igen.

Jag tror att det blir en lång långfredag och vid Hornborgasjön står 1160 tranor och fryser.

8 kommentarer:

cS sa...

Stackars tranor. Och gissningsvis, de ännu fler människor som tittar på dem. Jag som hejade på dem (tranorna) när de flög norrut i söndags. Men de (tranorna igen) har varit med om sådant tidigare :-) I Lund är det lite lugnare än hos dig. So far.....

Linda sa...

Snön som kom igår kväll övergick i regn och nu har vi sjö på tomten...
Men nu har det övergått till snöblandat så snart kommer väl de stora tussarna.
Det blir att krypa upp i soffan med en bra bok.
Sämre kan man ha det :)
Kram

Hedgren sa...

Håller med Lindalotta - det är bara att gilla läget!

Unknown sa...

Det här är nog bland det märkligaste väder som jag varit med om.

Barnen i skolan sa : Ni lär oss att när det är snö ute är det vinter. När det börjar bli grönt är det vår. Har ni ändrat er nu? Har vi redan haft vår och nu kommer vintern?

Ja hur ska vi kunna lära barnen på ett enkelt sätt.

Glad Påsk

Annika sa...

Det låter onekligen mycket egendomligt det väder ni har just nu därhemma---Trist att det ska bli så just i Påsk.
Vackert, lugnt och soligt långfredagsväder är det i DC idag...Härligt!
Glad Påsk!!

Tankevågor sa...

Ja det är inte klokt på en enda fläck det här vädret! Förstår att inte hunden ville ut.
Skrattar igenkännande åt Rosviks kommentar. (Vi jobbar på samma skola) Min kollega och jag kom överens om att inte fråga våra småttingar på samlingen vad det var för årstid när snön satte igång. Vi hade ju just lärt dem att det blivit vår. Stackars små sexåringarna, det är snurriga lärare de har som inte kan fixa till vädret och årstiderna.
Ha det gott i helgen Panter!

Evas blogg sa...

Stackars alla fåglar som tror att det är vår. Glad Påsk önskar jag även dig!

Lena sa...

CS: Idag är det synd om alla fåglar. Jag hoppas vekligen att det inte var några tranturister vid Hornborgasjön idag. Hoppas ni sluppit eländet vi har här.

Linda: Aha, ni har sjötomt...igen :) Idag är det verkligen bokläsarväder. Vad läser du? Kram tillbaka.

Hedgren: Visst är det så, vad annat kan man göra?

Rosvik: Det är märkligt nästan jämt vädret nuförtiden, så när det blir vanligt igen är det märkligt. Glad Påsk!

Annika: Trevligt att höra att någon har fint påskväder. Njut! Glad Påsk!

Londongirl: :) När tom vi blir förvirrade av vädret och årstiderna, hur ska det då vara för barn? Detsamma till Dig!

Eva: Ja, det är synd om dem och igelkottarna som lär ha vaknat och nu inte hittar någon föda. Glad Påsk!