Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 juni, 2008

Bara två veckor


Nio arbetsdagar med elever kvar, bara nio, men det känns som en hel (j-a) evighet. Jag har denna veckan piskan över ryggen, en hel massa måste fixas och jag bara inte orkar. På något sätt reder det sig, det brukar det göra, men just nu vet jag inte hur. Jag känner mig precis lika jagad som älgkon och kalven som svischade över fältet här utanför i går eftermiddag.
Nu är det dags för sängen, måste upp tidigt i morgon och jobba undan lite medan hjärnan fortfarande fungerar.
Det finns de som påstår att det är ju bara att sätta igång och så är det väl...
i morgon bitti då.
Uppdatering 3:e juni mitt på dagen
Jag fick en del gjort tidigt tidigt i morse, men jag blir såå trött på mig själv och vad ska då inte andra bli?
Annars så skiner solen och det blåser rätt bra. Jag är glad just idag att jag inte cyklar till jobbet:)
Nepp, detta gå inte an; back to business!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om du tänker på att det bara är elva dagar kvar... och sedan en lång härlig ledighet... går det inte liiite lättare då?

Lena sa...

Jodå, men ibland ser jag inte skogen för alla träden;)

Annika sa...

Men snart är det verkligen sommarlov!!! Tänk att det är så mkt att göra så här in i det sista. Man inbillar sig lätt at det mest ör fester, brännboll, utomhuslektioner i slutet av vårterminen. Karolina slutar skolan den 13 juni, men dom har stora prov den här veckan så jag förstår ju att ni lärare har det fullt upp med betygsättningen in i det sista.
Men snart är det SOMMARLOV!!! Här räcker lovet ända till den 3 sept!!

Elisabet. sa...

Jag tror inte att jag ska bli lärare i mitt nästa liv, alla lediga veckor till trots.

Håll ut!

Lena sa...

Annika: Jo, det är jobb in i det sista, men snart är det över.

Elisabet: Nä, det är ju det att jobbet består av fler måsten än vad man kan tro, men jag skulle ändå inte vilja byta. Jag önskar mig "bara" lite bättre självdiciplin.