Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 juni, 2008

En portion sommar, tack.




34 mm senare börjar allt bli grönt igen.
Nu får det gärna bli liite varmare och en aning mer solsken,
då är jag nöjd.

Det finns faktiskt en fördel med regn och blåst.
Jag slipper alla flugor och mygg och annat elände på hundpromenaderna.



I går gick jag förresten en mil, det är jag glad över,
även om vissa delar av min kropp är mindre nöjda idag.

Det blev ingen mil idag, inte ens i närheten, för i dag har jag jobbat.
Jo, det är sant.
Ska faktiskt göra det i morgonförmiddag också,
men sen får det sannerligen vara nog.

9 kommentarer:

Lilla B sa...

Jobba på sommarlovet - vad är det för tilltag? Skrivbordet var ju så fint.

Ibland är måsten inte alls måsten.
Och behöver är inte alls behöver.

Solen lyser här och jag både måste och behöver tvätta trasmattorna.

Lena sa...

Nu handlar det om intervjuer av sökanden, så då är det allt bäst att jag är på plats. Jag noterar emellertid varje timma NOGA.
Nytvättade trasmattor är också en slags lycka.

Lilla B sa...

Då kommer saken i ett helt annat läge!

Leina sa...

Jobba på sommarlovet ja.... Min första semesterdag var jag på skolan och flyttade bildsalen (jag var inte ensam)...... Så det kan gå.... Håller med dig, nu får govärmen och solen komma fram....

Lena sa...

Jag tycker att vi beställer det: Sol och värme över Västra Götaland.

Evas blogg sa...

Men så länge vädret är gråkallt känns det OK att jobba tycker jag. Fast det är klart, att ligga inne och läsa en god bok vore ju inte så dumt. När man tänker efter:-)

Tankevågor sa...

Oj så du har också hållt på med intervjuer. Det gjorde jag också veckan efter det att jag egentligen hade fått sommarlov.
Men nu börjar jag sakta inse att jag är ledig....skön känsla. :-)

Lena sa...

Eva: Vädret gör mycket.Jag blir en sån där trist människa om det varit eländigt, läs solfritt, för länge.
Londongirl: Jag hoppas verkligen att detär klart nu, så att jag kan lämna skolan även i tanken. Hoppas att min ledighetskänslan också dyker upp snart.

Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.