Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



06 juni, 2008

Frihet

Nu kan jag andas ut. Synd att jag inte kan illustrera med ord hur min lättnadens suck verkligen låter. Visst arbetar jag en bit in i midsommarveckan och våra elever har inte sommarlov förrän nästa fredag klockan tolv, men ångestryggsäcken är borta.
Nästan alla mina måsten är avklarade. Jag har några småsaker kvar, som att sätta en himla massa slutbetyg... det ska nog gå bra. Jag har bestämt mig, när det gäller de flesta. Det finns alltid några, som jag grunnar över in i det sista, så dem får jag fundera över nu i helgen.

Om några timmar far jag och barnbarnet till Halland. Han älskar att bada, så jag tror att min plats de närmaste dagarna kommer att vara på stranden. Helt rätt plats just nu. Vi ska vara kvar ändå tills på måndag. Kvar hemma lämnar jag make och yngsta dottern. Dottern arbetar fredag och lördag och maken arbetar ideellt på lördag. Jag tycker liite synd om dem. Sådana här dagar ska man få vara ledig och det vid havet. Äldsta dottern med japansk studiekamrat kommer upp från Malmö och hälsar på mig och barnbarnet vid havet.

Det är inte bara jag som levt under press här: Yngsta dottern har klarat av sitt teoriprov för körkort och har en inbokad uppkörning snart. Äldsta dottern har klarat av tre tentor på två veckor och makens arbetsplats ska byta lokaler. Jag tror att mina måsten väger lätt vid en jämförelse.
Nu är det nog dags att packa, om jag ska komma i väg i rimlig tid.

En väldigt fin helg tillönskas ni alla!

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Skönt känns det... jag vet. När jag skrev "klart - kör!" till tryckeriet i måndags, kände jag också hur den tunga ryggsäcken lyftes av.
Vad gäller skolan har jag det lindrigare än du. Men nästa vecka blir det en himla massa pianoövning, jag ska kompa 7 grupper och några allsånger på torsdag. Nervös blir jag inte, men måste vara skärpt och välövad. Det går inte av sig självt.

Anonym sa...

Jag förstår precis den där känslan, då när man äntligen kan släppa ifrån sig en lång suck och bara andas ut.
Jag hoppas du får en riktigt skön helg!

Linda sa...

Jag hoppas att ni får en riktigt härlig i helg, i landet Halland :)
Nu måste det vara underbart att få komma dit.
Och njut av att ryggsäcken är borta!
Stor kram.

Mildamakter sa...

Det låter härligt. Njut av livet nu,det är du värd ;o)

Elisabet. sa...

Och här är också en som var i hallandet och njöt i helgen som var .., det är som den allra present att få promenera ner till havet.

Annika sa...

Vad härligt, Panter!!!
Nu är det bara en knapp vecka kvar på skolåret och sen är det verkligen sommarlov!!
OCH vad mysigt ni måste ha haft i Halland. Jag vet ju att ni har haft toppväder!
VI har det alldeles för hett, över 40 och så luftfuktigt...
PLUS att jag inte har ngt breband ännu så jag tvärkollar mina favvisbloggar från min grannes hus...

Evas blogg sa...

Antar att du haft sköna dagar vid havet. Och tänk att du snart har sommarlov!

Lena sa...

Bloggblad: Det är en viss känsla att faktiskt vara klar. Jag beundrar alla musiklärare som så tålmodigt alltid ställer upp.

Ellis: Du har ändå stått för vårens prestation alla kategorier. Hoppas du kan njuta av att vara ledig.

Linda: Landet Halland är bara bäst, det är vi ju numera flera som tycker:) Nu ligger snart hela långa lovet framför mig och den känslan är go!

Mildamakter: tack :)

Elisabet: Vi vet ju vad vi talar om :) Frihet och lugn, det är vad det är.

Annika: Detv måsta ha varit ett rejält oväder ni hade. Över 40 grader! Det är lite i värsta laget. Fungerar AC?

Eva: Havet är som syre för mig. Nu känns allt lättare. Snart, snart...