Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 juni, 2008

En alldeles vanlig ledig dag

I förrgår kväll efter regnet var det så här vackert.

Min första lediga dag har gått i långsamhetens tecken och ändå har en del blivit gjort. Jag har av bara farten från i går rensat min garderob. Jag gillar faktiskt prydliga högar och kläder som hänger i färgordning.

Jag hade nog tänkt mig en trädgårdsdag, men yngsta dottern (hon som snart är 20) och jag for till staden vid Vänern för att leta jeans. Efter tio provade par hittade hon några som hon trivs med. Jag är bra på att shanghaia expediter, så jag behövde inte leta i alla högar, väldigt skönt. Min roll är bara att vara smakråd. På hemvägen hittade vi i vår lilla stad, inte vid Vänern, men väl vid Viktoriasjön ( jo, det är sant), en skoaffär ( mamma, jag visste inte att det fanns en skoffär här!) där dottern hittade två par skor till ett mycket rimligt pris. Det kan jag däremot inte säga om jeansen.
Jag köpte inte något. Inte så att jag har belagt mig själv med köpförbud, men jag tänker att jag borde slita lite mer på det jag har, innan det åker in något nytt i garderoben.

Min kropp och knopp har redan ställt in sig på nya rutiner, så precis innan jag skulle laga middag, var jag tvungen att pausa i soffan. Något annat hade varit otänkbart. Maten blev klar i tid ändå och nu hade jag tänkt mig en cykletur för att hälsa på min syster, men det hänger regn i luften och det är lite för långt för att chansa.

Det allra bästa med semester är ändå att kunna gå och lägga sig när man vill, dvs sent och veta att det inte finns några större måsten eller problem som ska lösas i morgon.

7 kommentarer:

Lilla B sa...

Instämmer till fullo i sista meningen!!

Tankevågor sa...

Ja det är så skönt...man kan sova när man vill och gå upp när man vill....inga tider som ska passas.

Sitta på en restaurang i Gamla Stan och bara vara....

Mmm....det är sommar! :-)

Anonym sa...

Det låter som en skön och mysig dag. Jag tillåter mig också att pausa i soffan ibland - även när jag inte har semester. :)

Annika sa...

Jätteskönt utan alla måsten. Sommarlov är verkligen bäst!!!
Låter som om ni hade det mysigt inne i stan.

Bilden du har på bloggen är helt underbar!!!

Lena sa...

Lilla B : Att gå till sängs och bara kunna koppla av, det händer sällan under arbetsåret.
Londongirl: Att bara vara... i dag, torsdag, har det varit kapp styrfart.
Monica: Soffan är bäst :)
Annika: Det var en jättebra början på lovet.
Då, där på kvällen, när solen bröt igenom, var det nästan magiskt.

Anonym sa...

Idag 56 kommande sommarlovsdagar..
Tyvärr, snart 56 förbrukade sommarlovsdagar, med sommarens bokslut i augusti...vad blev gjort och vad är skjutit på framtiden och då enligt vems prioritering.....

Lena sa...

Clabu: Måste man verkligen göra en massa?