Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 juni, 2008

Måndagmorgon

Och på golvet ligger bara pusslet kvar

Efter morgonruschen
ekar det tyst i huset

Radion på i bakgrunden.
Spanien vinner och vinner
om och om igen

En alldeles ny dag,
bara min,
tyst och tomt i huset
Bara jag
och hunden

Lika tomt, som det är här,
är det inombords
Det finns en massa
att göra och engagera sig i
Men
jag är tom
Vill inte,
vill bara göra nåt roligt
Känner mig lite som mina tonåriga elever
Lust inte plikt

De, liksom jag, har lov
Varför tänka på jobbet,
när jag kan tänka på blommor,
som behöver bindas upp eller
en Flammentanzros, som behöver räddas
från en nyponros omfamning

En ny dag, bara min

Och på golvet
ligger inte längre pusslet kvar

8 kommentarer:

cS sa...

Oj, oj! Var inte orolig. Tror att det du känner är välbekant för många. Du har haft en tuff arbetsperiod och nu får du tid att känna efter. Det finns de som säger att man borde ha två semestrar. En där man "släpper taget om jobbet" och en där man är ledig. Så avsluta du den där första delen så du kan njuta av en välförtjänt ledighet /Claus

Lyckliga Grodan sa...

så är det här också..
och jag försöker njuta av både det jag kommer mig för att göra..
och det jag inte gör..

idag har jag gjort yoga..
hittills..
kanske blir det något mer också..
eller inte...

kram..

Linda sa...

Så vackert du skriver.
Jag blir rörd.
Varför inte göra som känslan säger att du ska?
Bara var några dagar, en vecka eller mer.
Ta dig den tiden.
Kram

Unknown sa...

Vad fint du skriver! Kan känna igen känslan. Orkar ingenting, vill ingenting!

Men det här med pussel låter ändå roligt. Ska försöka mig på ett när semestern kommer.

Ha det så fint!!!!

Annika sa...

Så fint skrivet! Verkligen!
Hoppas att du snart kan njuta fullt ut av ditt sommarlov.

Tankevågor sa...

Åh vad du skriver vackert...känner så väl igen mig i dina ord.

Har så sakta börjat förstå att jag är ledig...

Ett helt läsår har vi bakom oss....nog sjutton är vi värda en vila och ett tempo som vi bestämmer själva över!? Dessutom börjar jag bli bättre på det där med att bara göra det jag själv verkligen vill och träffa de där människorna som jag verkligen vill träffa.....
Övning ger färdighet till slut kanske....

Ta det lugnt....sommaren pågår, här och nu!
Kramar

Lena sa...

Alla: Visst behövs ställtid, det vet jag, men den där tomma känslan är jobbig. Jag njuter, det gör jag. Det är så skönt att inte behöva gå upp före sex varje morgon.

Lena sa...

...och jag har börjat på en bok, men så mycket ro har jag inte än att jag kan koncentrara mig tillräckligt, men snart så.