Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 juni, 2008

Inte än

Jag känner mig inte som en nyponros, inte än, men hjärnan börjar klarna lite och ryckningarna i ögonen har minskat och jag orkar tänka lite framåt. På ondag börjar min ledighet på riktigt och då har jag 56 dagars ledighet framför mig. Femtiosex dagar, de känns som en evighet idag, men jag vet att de försvinner fort, fort.
Min målsättning är den samma som förra året. Jag ska verkligen försöka beta av den där hyllmetern med böcker och jag hoppas kunna sitta i min BadenBaden mer än fyra gånger. Förra sommarens tankar på motion spoilerades av att jag inte var riktigt frisk, men det är jag nu!
Nu regnar det ordentligt! Härligt! Om det inte blir mer normal sommar snart, så har vi snart augusti i trädgården. Vi ligger åtminstone ett par veckor före i blomning och annat. Det ska ju vara sommar nu, inte höst året runt.
Nä, nu är det väl dags att ta sig ur morgonrocken och fortsätta ut med hunden. Regnet varar nog inte så länge. Ha en fin söndag!

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag har börjat lovet med att ringa fönsterputsaren... 19 fönster är faktiskt väldigt mycket, och inte blir det lika fint som när ett proffs gör det. Värt en hel del.

Inkan© sa...

Heja på - ta dagen som den kommer.
Så du inte rutar in alla "måsten"
En bra regel är: Det som man kan skjuta upp till en annan dag - ska man skjuta upp:)

NJUUUUUT av sommaren kamrater!

Villa Nian sa...

56 dagar så underbart det låter! Hoppas verkligen du lyckas med din semestermålsättning i år :-)

Lena sa...

Bloggblad: Helt rätt tänkt.
Jag har ju en alldeles egen fönsterputsare :)
Inkan: Jo, det ska jag, men jag vill vara lite rädd om min tid och göra det jag längtar efter, men oftast tvingas välja bort.
Tina: De känns som en oändlighet nu, men bara vi går in i juli börjar jag stressa lite över att dagarna går så fort.

Anonym sa...

Vad härligt det låter; 56 dagar ledig tid! Det verkar som om du redan vet hur du ska göra det bästa av den tiden. Hoppas att du kopplar av riktigt snart!

Tankevågor sa...

Härligt med bokläsartid! Jag har samma ambition som du. :-)

Annika sa...

Njut nu och ha det riktigt skönt. Det är nog bra att ta dagen som den kommer (om man kan), läsa i solen eller skuggan, ta en promenad ibland och bara njuta av sommaren!!!

Linda sa...

Det låter så ljuvligt!!
Jag själv behöver några dagar i början då jag inte gör någonting, för att känna att jag verkligen är ledig. Varva ner.

Men jag brukar istället flänga på som en idiot och städa ur garage eller källare så att jag känner att jag utnyttjar mina lediga dagar med att göra lite nytta.

Det är inte klokt egentligen...
Njut nu Panter, det är dig så väl förunnat!

Evas blogg sa...

Sommarlov - härligt! Hoppas du får ett riktigt skönt sådant.

Lena sa...

Monica: Det känns såå bra!

Londongirl: Här ska det läsas!

Annika: Det är inga stora projekt på gång. Det känns lite ovant att vara ledig ensam dock, men det ska nog fixa sig det med. Hoppas du Och K får ett bra lov ni med.

Linda: Tack, ställtid behövs, men jag har en tendens att hamna i ett komaliknande tillstånd om jag varvar ner för mycket.

Eva: En skön lagom varm sommar du med!