Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



29 juni, 2008

Söndagssummering

Hela familjen sov l ä n g e . Undrar när det hände sist. Det är alltid någon som ska i väg på något och bor man i sista huset vid vägens slut mitt ute i ingenstans, så medför det nästan alltid skjutsning (eller hämtning). I dag började inte yngsta dottern förrän klockan två, en högst rimlig tid sett ur sovmorgonsperspektiv. Sen start på dagen innebär att det mesta förskjuts och att kvällningen kommer som en överraskning. Lite så blev det idag också, men jag är ju, till skillnad från de andra här hemma, ledig. Att skjuta saker till morgondagen går alldels utmärkt för det mesta.

Det mesta hanns med i skön söndagslunk, ja jag lunkade, maken är mer intensiv i sitt engagemang, vad han än gör. Kvällen avslutades med fotboll på båda teve-apparaterna (!) och jag är rätt glad att det är 711 dagar kvar till nästa mästerskap. Fotboll blir lite enahanda. Jag ser dock framemot OS, trots att det tävlas i Kina. Då kan jag försjunka i sporter som konstsim, bågskytte och annat ovanligt på teve.
Veckan, som kommer, kanske blir den vecka då jag äntligen får ro att läsa. Hoppas så, för jag saknar det mycket.


I morgon fyller bloggen två år, får väl se hur det blir med det, om det är värt att uppmärksamma egentligen. Vet inte riktigt vad jag tycker om mitt bloggande numera.
Slutet av juni verkar annars vara en tid för bloggstarter. Kan det bero på regnet?

Hoppsan!
Räddade just katten Barbro från något vilddjur (räv, grävling, annan katt?) härutanför. Det lät mycket och ilsket och Barbro kom in med en mycket upprörd svans. Den blir tre gånger så stor, när hon är rädd eller arg. Om hon nu var det ena eller det andra vet jag inte, det lutar åt arg, för särskilt bråttom in, hade hon inte. Nu får hon vara inne i natt. Minsann.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Här har hela familjen sovit så länge att jag nästan skäms... :)

Stort grattis till det tvååriga bloggandet!

(Usch, grävlingar är läskiga - om det nu var en sån. Skönt att hon får vara inne.)

Linda sa...

Grattis!
En annan höll sig några veckor till, tror att jag firar 2 år i mitten av juli.
Att objudna varelser inte fattar att de är inne på Barbros revir, klart hon blir arg!
Skönt att hon kom in i alla fall.

Amber sa...

Barbro - det heter min chef. Ska inte säga vad jag gjort om grävlingen hotat att ta henne. :-)

Underbart med långa sovmorgnar - sedan lååång frukost med tidningen.

Fina bilder på pionen (är det väl?)!!

Förstår att du saknar läsningen, själv har jag tokläst sedan sommarlovet började. Sååå skönt!

Tankevågor sa...

Känner så väl igen mig i dina ord. Vad är det som händer egentligen? Jag som brukar läsa en bok om dagen och speciellt på sommaren kommer inte igång med nån! Det är inte mitt vanliga jag.

Missade min bloggs två-årsdag i april och just nu känns det inte som jag får till nåt på bloggen heller...


Men här blir man i alla fall uppiggad av vackra blombilder och din Barbro! Undrar just vad det var för typ hon träffade på?! Skönt att du fick in henne i alla fall. :-)

Bloggblad sa...

Vi är alltså många som undrar vad vi håller på med... första bloggförälskelsen har slocknat... Jag känner ideligen efter om jag vill hålla på, och så märker jag att jag tycker det är trist när mina favoriter lägger av, jag kan sakna bekantskapen. Så vi kör väl lite till?

Hedgren sa...

Kära Panter!
Sluta för allt i världen inte blogga! Vet inte hur många gånger jag suttit här vid datorn och läst dina inlägg och nickat instämmande för mig själv.

Lena sa...

Monica: Jag tror att det var rekord hos oss i går ;) Jag mistänker att det var en annan katt. Tack.

Linda: Tack, idag har hon terroriserat mig. Hon har väl överskottsenergi av att varit inne hela natten.

Amber: Jag tror att chefen här också heter Barbro ;)
Att kunna sova tills man vaknar är en av de stora sommarlovsbehållningarna. Ingen bok än...
Japp, det är pioner.

Londongirl. Ja, det är märkvärdigt segt i år. Lite skönt att jag inte är ensam om upplevelsen, även jag inte unnar någon den egentligen.
:) Jag undrar hur många blombilder jag har i datorn och ändå tar jag nya. Lite knäppt.
jag har bestämt mig för att det mesta rimliga var att Barbro träffade på en annan katt.

Bloggblad: Jag är inte trött på andras bloggar utan mest på mig själv och min blogg, men jag kör på ändå. Tycker precis som du att jag känner några fler lite grann och deras ord och tankar vill jag inte vara utan.

Hedgren; ;) Du är bra gullig, närå slutar jag jag nog inte, men på sistone tycker jag att jag bara suckat i bloggen.