Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



04 februari, 2007

En bra helg

Helgen, som snart är slut, har varit bra, riktigt bra. Det har inte hänt något särskilt, men saker och ting har blivit gjorda och solen sken en dag.Jag inledde lördagen med ett snabbesök i staden på andra sidan"berget" . Det var inte mer folk i affärerna än att jag stod ut. Fyndade en del och satte sprätt på pengar, men jag fick ganska mycket för dem. Det dyraste, sett i relation till mängd, var solskyddslotion för 135 kronor.
Solskyddfaktor 40, undrar verkligen om jag behöver det...
Sent på eftermiddagen gick jag och hunden till den närmaste sjön. Det är vackert med isar. Jag trodde att det senaste mildvädret gjort sjön mer lik en sjö, men inte. Vi mötte två pimplare och såg två skridkoåkare. Det ljudet, skridskoskär som frasar, är något alldeles speciellt. Hunden ville gärna ut till dem. Den ena hade bandyklubba och boll. .. Han, hunden, visade med hela sitt kroppsspråk hur gärna han hade varit med och spelat. Jag misstänker att det hade blivit mycket likt Bambi på hal is. Jag är inte heller så säkert på att det hade uppskattats av skridskoåkarna.

Nu har jag säkert i ett halvårs tid försökt att fotografera vass. Det är svårt. Några bra, nåja halvbra kort fick jag till , men det var många som åkte i papperkorgen också. Det är väl det bästa med digitalkameran, att det möjligt att prova och prova....utan att det kostar.


Söndagen har ägnats åt trädgården. Maken har plockat grenar efter Per och jag har gjort det där jag inte hann i höstas. Vid närmare besiktning såg jag att fänrikshjärta, flox, malvor och brännässlor visar gröna skott. Hmm, undrar hur det ska gå?
Resten av dagen ska ägnas åt skolan, alla lärares söndagsnöje.
Att se framemot kommande vecka:
  • Barfotadottern kommer hem på onsdag!
  • Nästa helg börjar mitt lov!


4 kommentarer:

Linda sa...

Det låter som en flitig helg..
Har du glömt att man ska vila?
:)
Härligt att dottern kommer hem på onsdag! Hur länge hinner ni träffas innan du åker?

Annika sa...

Vilken BRA helg!!! Vackra bilder. När du skre om pimplarna, bandyspelarna och skridskorna kände jag starkt att jag också vill ge mig ut på en is! Sådan stillhet!
Ja, vad härligt att dottern kommer så snart!

Lena sa...

Det är inte ofta jag känner mig nöjd efter en helg; det finns alltid mycket som borde göras.
Jag åker den 23:e så lite hinner vi träffas...

Bloggblad sa...

Vi får vänta en vecka till...