Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 februari, 2007

Vardag

Regnet slår nu mot fönsterrutorna i mörkret, så detta inlägg handlar min min torsdag istället.
Jag var tvungen att stanna bilen efter några hundra meter. Soluppgången var fantastisk, himlen sprakade. Kameran var med, men inte stativet, tyvärr. Funderar lite över hur många som faktiskt åker omkring med ett stativ. Jaja, färgen syns i alla fall.
Några lektioner hann jag med på förmiddagen, innan jag for till grannstaden tillsammans med två elever. Vi var på en introduktion av ett skolpaket, som handlar om våld i nära relationer. Det får bli ett eget inlägg, eventuellt...

Där i den gamla staden vid torget, kände jag att jag saknar att bo i en stad. Den saknaden känner jag varje snöfattig mörk vinter.
På vägen hem lyste en fantastisk måne. Jag stirrade så på den, att jag bitvis säkert var en smärre trafikfara. Passerade kyrkan och insåg att här var det fotoläge, vände bilen och bannade mig själv. Stativet!
Till höger om kyrkan som ligger alldeles bedårande, finns en brygga, men det var inte den jag fastnade för. Det såg ut som om det gick vågor i isen.
Trevlig helg alla!
Det ska bli sol i morgon...

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Roligt att läsa om en till som ser fotomotiv under bilresor och som bara måste stanna till lite här och var. Äger inget stativ utan lutar mig mot ett träd eller försöker hålla kameran i stillhet på något annat sätt.
Borde nog skaffa ett.

Linda sa...

Trafikfara... Jo, det har man verkligen blivit...
Otroligt vackra bilder Panter, verkligen.
Här stormar det i nattmörkret, men precis som du skriver så kommer solen imorgon.
Godnatt, sov gott.

Lena sa...

mmm vi borde kanske lägga till bidspanare i presentationen.