Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 februari, 2007

Lång näsa?

Samma sak varje lov, kort som långt: Vart tog det vägen?
Jag känner mig alltid lurad, värsta sortens självbedrägeri.

Veckan som kommer är fullspäckad: Förutom att sköta jobbet, så ska möten bevistas - samverkan både högt och lågt; just nu är det kritiskt läge, lönerevision och tjänstefördelning; 110 omdömen ska skrivas; vikinstruktioner ska ges och allt det där sista i packningen ska ordnas.
Jag borde dessutom bevista två pensionsinformationsmöten och ytterligare ett annat fackligt möte, men det struntar jag i. Fattar inte hur det kan bli så - fem fackliga måsten/borden på tre dagar.

Veckan innehåller också glädjeämnen, för på tisdagkväll går yngsta dottern och jag på konsert:

"Ale Möller Band -Vår Artist in Recidence och hans helt underbara världsorkester. Sång och dans från Grekland och Senegal, svensk fiol i polskor från Jössehärad, kanadensisk kontrabas, mexikanskt slagverk och så Ale själv, som en lejontämjare bland vildsinta mandolor, bouzoukis, dragspel och flöjter."

och

på fredag lyfter planet från Arlanda. Via Rom och Addis Abeba tar vi oss till Entebbe, där vi landar någon gång mitt på lördagen.

Lite stressad är jag.

Resfeber?
Nä, inte än.

Ha en bra vecka!
Jag ska skriva lite om Den globala resan innan jag åker, men så mycket mer hinner jag inte.

8 kommentarer:

Lilla B sa...

Att stressa till det är ingen fara när du sen kan sitta och tvingas göra just ingenting under resan. Dagarna kommer nog att försvinna fortaren än en grisblink. Veckan består bara av måndag o fredag.

Lena sa...

;-) Nä, jag tänker också så, 14 timmars flygning då jag inte kan göra så mycket...

Linda sa...

Jag blev stressad av att bara läsa...
Det är mycket som ska hinnas med, men sen är det lungt i 14 timmar i alla fall :)

Jill Wegerup sa...

Loven susar förbi... Själv lider jag denna veckan när jag arbetar och föräldrarna har lov...

Låter så spännande med resan.

Det Mörka Hotet sa...

OTROLIGT: vilken resa du skall på - det måste du bara blogga om!!!


Samuel

Annika sa...

Ja, Panter! Vilken resa du ska ut på! Otroligt häftigt. Hoppas du kan blogga lite under resan.
Veckan låter STRESSIG. Men, ja, snart är det lördag och du sitter högt ovan molnen med en god bok eller tidning i knäet, kanske en liten drink också...

Saga sa...

Å vad gott att få komma iväg :)
Själv ser jag fram emot en vecka på Kanarieholmarna i mars med dottern o modern :) Tre generationers-semester :)
Önskar dig en trevlig resa!!!

Lena sa...

Jo, det blir säkert en upplevelse. Jag räknar inte med att jag ska komma åt någon dator, men osvuret är bäst. Jag har med mig två kameror, så några foton hoppas jag att jag kan visa.
Klart jag ska blogga sedan , jag lider ju en aning av skrivklåda.