Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



15 februari, 2007

Valentin och/eller vänskap

Om gårdagen
Jo då , jag fick väldigt vackra doftande rosor den 14:e och det hade jag inte ens väntat mig. Tror faktiskt att det aldrig hänt förr. Jag blir glad över blommor vilken dag som helst.
Jag är mer tveksam inför det spektakel som Alla hjärtans dag tycks vara. Har läst lite i tidningar och på bloggar och slås av att det sällan finns något mellanläge. Antingen är man för eller emot. Jag störs av kommersen kring dagen. Tanken på att uppskattning är väl i sig helt OK, men sådan tankar borde väl finnas jämt. Läste om Finlands vändag, mer sympatiskt tycker jag.
Min tveksamhet grundar sig i hetsen som kan uppstå och det som har utspelas på skolor där mina flickor gått. Där organiserade elevråden blomutdelningen. På lektionstid fick /får? vissa elever, inte alla, rosor, för någon/några vill visa sin uppskattning. Eleverna fick via elevrådet beställa blommor till varandra för vidare distribition. Jag tycker inte att skolan ska ställa upp på detta. Det finns ingen anledning att stänga skolor som tycks ha hänt, men att förstärka rangordningen, för det är ju det som sker, är fel.
Idag
Eftermiddagen tillbringades på jobbet. Möte angående en elev som har det besvärligt. Jag var tveksam innan, inte riktigt säker på hur det skulle sluta, men vi samtalade i samförstånd och det känns som om vi i alla fall är en liten bit på väg. Ta i trä.
Har också sett över min packning, ja det jag tror att jag behöver i klädväg. Lite måste jag komplettera, men det verkar lugnt. Värre är det med allt skolarbete som måste förberedas... det är inte lugnt.
I morgon
Ska vi fira dotterns namnsdag och min systers födelsedag. Ja, dotterns firande åker liksom med av bara farten.
Utöver detta ska förmiddagen ägnas åt balklänningar. Vi har student här i huset i juni och det gäller att vara ute i god tid. Får väl se om vi hittar något. Vi har inte riktigt samma smak, döttrarna och jag, så...
På eftermiddagen ska vi hjälpa till lite vid en flytt.
Jag tror att jag är trött i morgon kväll.
Ja, ja tar man bara en sak i taget brukar det ordna sig.
Uppdatering
Vi hittade ingen balklänning. Det var VÄLDIGT utplockat. Jag trodde att vi var hyfsat ute i tid...
Det ska komma in nya klänningar på ett ställe i veckan, så där får döttrarna hänga på låset. Tur att det bara är den yngsta som ska ha en.
Flytten slapp vi.
Födelsedagsfirandet bestod av tårtprovning. Egentligen var vi väl försökskaniner. Får se vad ni tycker så jag vet vilken jag kan bjuda på sen, så sa hon systern... Bäst var en chokladtårta gjord på 70% choklad.
Jag blev väldigt mätt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Det var ett digert schema.
Men att fira bemärkelsedagar och leta balklänningar, det är ju roliga saker. Men ibland blir det bara för mycket.
Hoppas solen kommer till helgen så att du får lite extra energi.
Flytthjälp - fy bubblan, det är trist!

Annika sa...

Ja, tänk att den där skolan i Sthlm var tvungen att stänga på Alla hjärtans dag. HELT otroligt, faktiskt. Tänk att det har gått så långt. Vi håller på Vändagen istället :-)
Annars låter det som om du har en rolig helg framför dig.
Ha en bra helg, Panter!!!