Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



05 februari, 2007

Irriterande

Bilden ( Ilska) är lånad från Björkenässkolan i Kalmar.

Vaknar strax före fyra och huvudet är fullt av tankar.
Glöm inte det, tänk på att prata med X och Y om Z, om jag introducerar text och tanke på onsdag eller torsdag, innan jag åker så borde de klara det, när jag är borta. Hmm, ska de får klippa och klistra, när vi arbetar med rummet... då behövs kataloger och var och när..?
Så mycket som jag hinner tänka på en timma, bra tankar och idéer, men inte när jag behöver sova. Vid femsnåret ger jag upp och sätter mig vid datorn. Jag är helt säker på att jag kommer inte komma i håg hälften av dessa tankar när dagen är slut.

Sånt här gör mig arg och frustrerad. Jag vet att jag förmodligen redan vid tiotiden , senast vid tolv, kommer ha röda trötta ögon. Det brukar kännas som om någon hällt sand i dem.
John Blund?

Jag har inte tid att vara trött. *mutter, mutter*

Dags för dagens första, men absolut inte sista, mugg kaffe.

Dubbelsuck.



Vad och hur gör ni, när ni inte kan sova?

Uppdatering

Jag överlevde, min höga tålamodsnivå var dock lägre idag... Det fick några provocerande tonåringar erfara. Nu ska jag sova en timma, så att jag orkar med kvällen.

Förresten! Vilken färg har ilskan? Min är helt klart lila och blå, inte så mycket vrede, den ledsna känslan tar oftast överhand.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att du har alldeles för mycket att tänka på, och då går det ju inte att sova något vidare. Jag har förbjudit mig själv att tänka på jobbet annat än när jag ÄR på jobbet, och det hjälper faktiskt. Annars skulle jag nog aldrig få en blund i ögonen.

Lena sa...

Jag TYCKER faktiskt att jag har koll på läget och det är ju 18 dagar till jag åker. Jag är numera så gammal att jag kan säga utan att skämmas, "Tyvärr det hann jag inte med", så jag borde inte vara stressad...hmm, borde inte vara... ska tänka på saken.

Lilla B sa...

Jag låter jobbet stanna kvar på kontoret. Det går med övning rätt bra. Om jag inte kan sova brukar jag lyssna på radion - har en lite freestylehistoria som jag pluggar in i örat. Förinställda stationer på såväl AM som FM-banden. Det är nästan en fröjd att vakna på natten.

Susanne sa...

Du verkar ha det ungefär som jag just nu. Vaknar också ofta vid fyra på morgonen och ligger där och tänker på jobbet och att jag måste somna om för att vara pigg. Sätter på radion när P1 börjar sända kl. 5.30. Lyssnar på kort nyhetssändning, Ring P1 i kortversion och somnar in till morgonandakten strax före kl. 6. Ska nog kontakta Sveriges Radio och be dem sända morgonandakten lite tidigare så att jag får sova.

Lena sa...

Det är klart att jag suckar och klagar lite över allt som ska göras, men jag låter det ta den tid det tar. Det är väl möjligt att det ligger och gnager bakhuvudet ändå... Jag ska lägga mp3-spelaren på sängbordet i kväll. Kan jag inte somna om kan jag lika gärna lyssna på något. I morse fick jag just inte mycket gjort trots att jag hade tid.

Elisabet. sa...

Under en period av mitt liv vaknade jag alltid någon minut i tre varje natt. Alltid.
Det var som förgjort .., och blev förstås en ond cirkel.

När jag hade blivit ensamseglare, upphörde det där, som tjopp, bara.

Det var förstås nån slags oro.