Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



06 februari, 2007

I morgon

Medelåldern är den tid då den breda kunskapen byter plats med den smala midjan,
läste jag på en kylskåpsmagnet i kön i bokhandeln idag. Det är mysigt att stå i kö i just boklådor, det finns så mycket att titta på medan man vänter. I nämnda boklåda handlade jag en julklapp. Vi ska fira lite jul i morgon kväll, när barfotadottern kommer hem. Yngsta dottern meddelade att även hon kommer hem och stannar över natt. Det ska bli så roligt.
Det har från Thailand beställts knäck, kola och pepparkaksdeg, så det har jag ordnat. Ja, jag har inte gjort knäck och kola, men ingredienserna finns hemma, så dottern får roa sig själv på torsdag när hon vaknat till. Dotterns kompis A har längtat efter makens kalla varma mackor, så det har vi med oss i morgon till Landvetter. ( De svalnar i köket just nu och det luktar så gott). Ser ni några som sitter där och äter egen kvällsmat så vet ni...
...midjan eller kunskapen, ja det kan vara en tröst, när man hamnar i medelåldern...
för där är jag ju inte än...;-)

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det där citatet var bra!

Anonym sa...

Det är inte jag och Christian som smakat på pepparkaksdegen. *vissel*

Lena sa...

Hmmm, menar du att jag måste kontrollera sådant? Trodde att den tiden var förbi...Jag skulle inte berättat att den fanns...*mutter*

Lilla B sa...

Det var ett trösterikt citat!

Linda sa...

Så mysigt att kunna beställa vad man vill ha. Fast jag hade nog tyckt att det var bättre om knäcken var fäärdig :)
Ha nu en riktigt mysig dag!

Annika sa...

Vilket mysigt mottagande din dotter/döttrar kommer att få! Verkligen! Jag förstår att ni alla GLÄDJER!!!
God Jul :-)))

Marge_II sa...

Det där citatet tar jag till mitt hjärta omedelbart.

Härligt med dotterns hemkomst.

Lena sa...

Planet var lite försenat, så då får man sysselsätta sig. Att bara titta på människor är intressant. Det var ingen folkanhopning på Landvetter, men kul ändå. Bäst var nog taxichauffören som högt i sin telefon skulle förklara vem någon var "Det är Reines kusins sambos bror" Så nu vet vi det.
Flickorna kom via Düsseldorf i ett plan fyllt av affärsfolk, män mest och tjejerna var de enda som inte hade de obligatoriska attributen med en eller två korrekta kabinväskor/ portföljer.
Vi åt våra mackor, tjattrade i mun på varandra hela tiden och hela vägen hem. Det är mycket som måste avhandlas när man inte sett varandra på nästa tre månader. Den färden gick fort.
I dag är det (nästan) vanlig vardag.

Lindalotta! Jag hade nog gjort knäck och kola om jag hade orkat...

Amber sa...

Jag var i helgen på en födelsedagsfest där födelsedagsbarnet, barn o barn - 65 år - med glimten i ögat muttrade att hon var i metallåldern: Silver i håret, guld i tänderna och bly i benen.
Litet kul, tyckte jag som möjligen har guld i tänderna (himla lögn - amalgam ska det vara) och alltså en bit kvar till metallåldern.

Jill Wegerup sa...

Överhuvudtaget är bokhandlar ett underbart ställe. Igår fick vi katalog hem om den kommande bokrea. Satt länge och läste om alla böcker jag vill ha och inte vill ha...

Lena sa...

Metallåldern, ja dit är det en bit kvar.

Bokrean! Den hade jag glömt bort! Vi har inte fått någon endaste katalog än.