Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



07 juli, 2008

Det finns inget dåligt väder...

...bara dåliga kläder.
Jovisst, men medge det är TRÅKIGT att vara ute,
när det regnar både uppifrån och på tvären.
Jag hoppas att sista dygnets rotblöta är tillräcklig,
så att även bönderna kan koppla av ett tag.
Jag vet att torkan tidigare i år ställt till det och det lär ju inte detta regn kunna ändra.

Helgen var fin, särskilt lördagen och jag har laddat om.
Jag har äntligen börjat läsa, så nu känns det som semester.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vi är i fas verkar det som...för här har jag också börjat läsa!! ( Det tog tid i år) Dessutom lyssnar jag på en bok i bilen varje dag. :-)

Idag regnar det så här ska jag försöka både läsa och fixa lite annat.

Lena sa...

Visst är det märkligt ;) jag är så glad att jag äntligen kommit igång med böckerna. Läser gärna minst två samtidigt. Fixa inne, ja... det är underligt hur mycket man (läs familjen) hinner stöka till innan de lämnar hemmet för arbete.

Lilla B sa...

Jag tycker att det finns dåligt väder. Uruselt skitväder som inte blir bättre vilka paltor som än tas på. Sånt väder har vi just nu.
Tist väder, om man så säger ;)
Dessvärre måste nog fasligt mycket mera regn komma ner om det ska räcka - här är alldeles tyst i skogen. Inget porllande hörs från bäcken. Den är torrlagd sen flera veckor.

Linda sa...

Och här är det varmt och soligt.
Lagom väder för att ligga på trädäcket och läsa, dricka vitt vin och titta på när maken arbetar... Haha!
Jo, så illa är det.
Jag är latare än latast.

Tack för ditt sms vännen. Stor kram.

Lena sa...

Lilla B : Jo, jag vet att det är torrt, men det blir ju så kallt och eländigt när regnet faller. (Hrmm, jag låter som värsta gnälliga människan).

Linda: Grattis! Det är precis så semestern ska inledas.