Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



02 juli, 2008

Äntligen!

Det dystra komaframkallande vädret är över för ett tag.

Idag fick hunden äntligen sitt bad. Han gick med på det ytterst motvilligt, men det är gott att ha en ren hund igen. Vi får tro att de sista eländiga tussarna släpper nu.
Vi ska åka till havet över helgen och det ska bli såå skönt, sedan blir vi nog hemmavid ändå till slutet av juli. Innan dess ska vi fira en tjugoåring. Den yngsta blir tjugo, det ger mig märkliga känslor. Om någon har bra tips på presenter tipsa gärna, för här är det helt tomt i idélådan.
I morgon måste bli en utedag, det lovas 25 grader frampå eftermiddagen. I dag har jag mest ägnat mig åt att fixa och skjutsa, så jag har väl mest varit inomhus tyvärr. Den här hemmafrusysslan är rätt krävande faktiskt ;) Jag är dessutom en urusel sådan. Det hjälper föga att jag använder förkläde ibland.


Ha det fint i värmen och jag hoppas verkligen att solen skiner på er alla!

Bilden har jag lånat från http://www.fotoakuten.se/. Mina himlar ligger i den datorn som inte vill vara med.

6 kommentarer:

Bloggblad sa...

Här har också varit himla fint. Jag har t.o.m. simmat en del längder! Och städat och röjt och sovit middag och varit på auktionskammaren och dumpat gamla möbler... och handlat present till morgondagens femåring...
Hemmafru var jag i fyra år - då var jag riktigt duktig. Men det tog slut...

Tankevågor sa...

:-) Jag är också himla dålig på det där med att "vara hemmafru".

Idag ska det som sagt bli en utedag...för mig blir det att fixa vidare på mitt tak (Innan det blir för varmt)

Ska också bada hunden. Hon gillar det som tur är.

Sen om allt verkligen funkar och är lugnt på sjukhuset ska jag äntligen komma i väg i kväll....men jag vågar knappast skriva det.

Håll tummarna!

UllaMona sa...

Efter ihärdigt regnande i norrlan så är det äntligen bra väder, varmt och skönt.
Hoppas att det håller i sig i morgon åxå..

Villa Nian sa...

Presenttips! Gav min Make en kurs i att göra praliner! Till nöje både för honom och för mig :-). PS han har aldrig sagt att han vill göra nått sånt. Det var jag som såg fördelen i den presenten men han gillar det verkligen. Betalade själv och gick kurs två!

Lena sa...

Bloggblad: Det var inte dåligt! Simmat också!

Londongirl: Vår hund uppfattar bad som en personlig förolämpning.Men nu är han badad, maskad och fått frontline, bara årets spruta kvar. Den får jag fixa i nästa vecka.
Jag läste att du kom iväg; njut!

Ullamona: Nu håller vi tummarna för vädret. Trist att det regnade på dig när du var i väg.

Tina: Tack! Delad glädje dubbel glädje!

Bloggblad sa...

Men nu har jag låst in mig i mitt arbetsrum! Frivilligt. Ska dra igång Sommar på internet och njuta lite medan jag röjer undan. Jag fattar inte hur mycket jag kan stöka till på ena stället medan jag röjer på det andra. Blir aldrig klar.