Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



09 juli, 2008

Reflektioner i en tandläkarstol

Undrar hur många verktyg och pryttlar jag egentligen kan ha i munnen samtidigt?

Vad betyder det när tandläkaren säger: hmm, aha, hm och hm? Jag kan ju knappt andas och då än mindre fråga.

Lyssnar alla tandläkare på lokalradion? På vår lokalradiostation finns en oerhört klämmig människa, som jag normalt sett kan hantera, men inte när jag befinner mig nästan upp och ner i tandläkarstolen.

Varför tilltalar de tandsköterskor och tandhygienster jag träffat alltid mig med mitt förnamn i varje mening?

Idag försvann en gammal amalgamlagning och jag är glad över varje gång kvicksilver lämnar min mun.

PS: Solen skiner!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! det är nog för att de är rädda att glömma bort vad du heter annars! men du har rätt, det kan man bli tokig på! Iallafall jag, det blir ju så tjatigt;)
Värre än på dagis..

Bloggblad sa...

Jag tror att de har gått kursen! Att vara personlig, samma kurs som försäljare.... Nu har jag nixat bort dem, men jag känner det som ett intrång när obekanta människor använder mitt förnamn i ett kör.
Min käftis är inte obekant - men han gör det inte heller.... kanske är det ett sätt för dem att inte glömma vems käft de rotar i? Jag använder andras förnamn så sällan att jag kan glömma bort det tillfälligt ibland när jag måste säga det för att påkalla uppmärksamhet...

Min käftis lär få spader när jag dyker upp... jag har låtit "tidens tand" slipa den flisa som lämnade en framtand för ett halvår sen... det syns knappt, och känns knappt nu, men han kommer säkert att föreslå en dyr lösning på mitt icke-problem.

UllaMona sa...

Ja det är såååå sant som du säger, de säger förnamnet ideligen och jag försöker att vara artig och svara med munnen full av allehanda prylar, med den följden att det känns som om jag ska kvävas.

Till hösten väntar tandläkaren på mig igen och jag blir alldeles svettig när jag tänker på det.

Hedgren sa...

VArför frågar de en saker hela tiden när man ligger där med munnen full av prylar? Kan man undra...

Villa Nian sa...

:-)! gillar inte tandläkare....alls!

Det Mörka Hotet sa...

Jag blir alltid på skratthumör när det är dags för tandläkaren - ända tills dess att det är dags för betalningen...!

Lena sa...

Alla: Jag funderar på om de själva inte hör hur märkligt dt låter. Jag tror att jag ska göra lika dant nästa gång, då kanske de hör.
Jag har också nixat oss och det är skönt att slippa telefonförsäljningen.
Jag har inget emot att gå till tandläkaren, men det är ju det där med betalningen...