Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 juli, 2008

Söndagsresumé


Utsikt från en BadenBaden .





Projekt 1 spaljéer: Här klättrar(?) en trött klematis. Vi får väl se hur den tar sig. Även rosorna har fått stöd.
Projekt 2 målning, sisyfosarbete, men här hänger i alla fall ett halvt färdigmålat fönster på tork på ett uthus, (som också behöver omvårdnad).





Gerda klättrar och klättrar och till sist
knäcker hon koden. Hon kom ner också.




Varm mysig grillkväll med trevliga gäster. Satt ute så länge vi kunde, men flygmyrorna vann till sist. Allt är det nåt´ med dessa flygfän.

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Låter som en helt OK söndag! Hoppas dina sista semesterveckor blir sköna!

Tankevågor sa...

Det där med att måla är verkligen ett evighetsjobb. Men jag har börjat lyssna på den ena talboken efter den andra under tiden och då är det roligare.

Vad söt hon är lilla Gerda. Skönt att hon kom på hur man gör för att komma ner också.

Bloggblad sa...

Min utsikt är mycket lik... fast grenarna i mitt äppelträd spretar mer.

Unknown sa...

Härliga bilder av sommaren.
Gerda som klättrar och utforskar sin omgivning är så mysig.

Dina blommor ser ljuvliga ut. Undra hur mina blommor i Kista ser ut efter en månad av väldigt lite omsorg. Suck!

Villa Nian sa...

En bra söndag det där :-)

Det Mörka Hotet sa...

Det är så'na söndagar vi drömmer om på vintern: härliga bilder!

Lena sa...

Hedgren: Det var precis så som en semestersöndag ska vara.

Londongirl: Jag börjar alltid entusiastiskt med målningen, men tröttnar rätt snárt. Tyvärr.
Talbok, det vore kanske något.

Bloggblad: Same same, but different ;) (Det är dessutom en al.)

Rosvik: Jag tror att vi bor så nära katthimmelriket man kan komma. Blommorna har tagit stryk i sommar, men just den här byttan klarar sig fint.

Tina: Jajamen!

Samuel: Ja, men fönstermålning tror jag att jag vill glömma ;)