Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



16 juli, 2008

Mitt i veckan dvs Mittwoch

I dagens Aftonblurr kan man läsa om Gerdas mamma, Gertrud. Det är i artikeln som handlar om D V. (Jag länkar inte)
Barbro är fortfarande väldigt irriterad över det "lilla äcklet" som stör hennes liv.

Idag är det vilodag. Vi, dvs släkten firade tjugoåringen, som blir 20 i morgon, i går. (Knepig mening) Det kom "bara " drygt 20 personer mot det normala 35 , så är det när man fyller år i semestertider.
Hursomhelst innebär födelsedagar städning och matlagning och just städbiten tar tid, när man som vi, dvs jag, inte i normala fall riktigt prioriterar den. Det finns ju så mycket annat roligare att göra. Alla städmuskler har fått sig en omgång och i dag har jag träningsvärk. Slutsatsen måste vara att det går att träna på många sätt.

Undrar om sommaren håller på att blåsa bort? Det blåser rejält och solen lyser med sin frånvaro.

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

20 år... då var man ju riktigt vuxen, ju...

Här blåser det rejält också, höll på att blåsa bort på dagens stavtur. Lite trist, men då kan jag med gott samvete pyssla lite inomhus. Annars gör jag det med dåligt... :)

Maken har åkt iväg och det känns lyxigt att vara ensam, ska bara göra det JAG vill. Fast... det tog en timme att diska, för när min käre diskare gör det, blir det precis bara diskat. Inget mer omkring. (Han diskar för att slippa handla och laga mat)

Hedgren sa...

Tycker det blåser alltid numera...

Lena sa...

Bloggblad:20 år, ja, jag var åtmonstone riktigt vuxen då ;)
Jag ska börja måla fönster och då är det helt ok om det fläktar lite. men jag är glad om jag slipper regnet. Helt ensam, vad ska du göra då?
Hedgren: Det ligger nåt i det, det blåser nog mer nu för tiden.