Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



08 juli, 2008

Färg i en gråtrist vardag

När regnmolnen hänger tungt som ett lock över huvudet, då behöver jag färg och ljus. Jag har ägnat sista timmen åt www.allposters.com . Där finns det mycket vackert att se på och bli lite glad över. Problemet med sådana sidor att det finns så mycket som jag skulle vilja ha och då krävs det också andra förändringar här hemma...

Nä, nu ska jag lämna dagdrömmarna och ägna mig åt verkligheten, hemmafrujobbet; strykning, dammsugning och matlagning. Jiippii !

6 kommentarer:

cS sa...

Man måste ha trevliga avbrott mellan de hushållsnära jobben :-)

Villa Nian sa...

Har också haft en gråtrist semesterdag full av upplevelser :-)!

Lena sa...

Cs: ;) Och på det här sättet lyckas jag få småsaker att ta hela dagen i anspråk.
Tina: ;) Det är väl de som i sista änden gör skillnaden.

Tankevågor sa...

Oj vilken spännande länk! Den höll jag på att fastna i. Måste lägga den till mina bokmärken.

Visst är det märkligt att när man jobbar för fullt då tror man att man ska hinna med så mycket när man är ledig?

Det är ju fullt upp att bara vara!

Åker ni till havet igen i helgen?

Lena sa...

Skönt att veta att det är fler som inte får ihop ekvationen ;)
Nej, inget hav till helgen... jag får nog trösta mig med en insjö istället. Kommer nog inte väg söderut förän i slutet av jli.
Du då? Blir det någon ö-visit?

Evas blogg sa...

Vilken vacker och färgglad bild!