Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



23 juli, 2008

I går kväll

Jag är mycket imponerad och glad över att mullvadarna försvinner. Undrar hur hon får tag på dem , jag menar de är ju för det mesta under jord. Jag vet inte om Barbro numera är ett så passande namn på en katt som är mer lik en tiger. Tilläggas bör att hon åt upp hela mullvaden.

Klicka gärna på bilden. Barbros uttryck är värt att beskåda. Bilden är tagen på långt håll och därför är väl inte skärpan den bästa på förstoringen.

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vilken härlig bild!!!!

Amber sa...

Wooops! Där går det hett till! Snygg bild - gör inget att den inte är skarp, blir mer av den verkliga farten så...

Blir inte katten en loppcirkus när den fångar di däringa - men du kanske inte sover med katten så ofta? Själv blir jag full av loppbett när katten är ute på sommaren, så det är helslut med att sova i min säng - för katten alltså.

Mildamakter sa...

Duktig katt! Vi hade en diskussion på jobb igår,och en av mina kollegor hävdade att katter inte äter upp mullvadar p g a att de smakar illa. Jag framhärdade i, att de v i s s t äter upp dem.
Ha - jag ska visa dem din blogg och bilden...minsann! :o)

Lena sa...

Elisabet: Ja visst är den.

Amber: Hon sover sällan inne om nätterna numera och är behandlad med Frontline som förutom fästingar motverkar loppor och löss.

Mildamakter: Hon kanske gillar skräpmat ;)

UllaMona sa...

Vilken härlig bild på Tiger- Barbro,man kan inte tro när man ser uttrycket i Tiger-Barbros ansikte att hon varit en innekatt...

Bloggblad sa...

Men jösses! Vilken fullträff för er båda. Jag är impad. Har dessutom aldrig sett en mullvad lajv.

Lena sa...

Ullamona. Jo, det är allt något vilt över henne just där.

Bloggblad: ;) men du, här var nog mulladen olajv, dvs död.

Linda sa...

Du menar inte att hon tar mullvadar?!
Gud så imponerad jag blir.
Duktig Barbro!!!

Jemayá sa...

Wow! Vilken jägare, både sork- och bildjägaren :). Jag har också en jägare här hemma (Fia), tyvärr verkar det som om hon blivit känslig, tar in sina fångster och väntar att någon tvåbent tar livet av dem, innan hon äter dem :(