Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



29 oktober, 2008

En bra dag


Nä, inga bilder på bloggande madamer, även om jag hade kameran med, men en bild från Malmö kan jag bjuda på i alla fall. Jag fattar inte att tiden går så fort. Ett par timmar bara försvann i ett nafs i dag på eftermiddagen. Tack för väldigt trevligt sällskap Linda, Hedgren och Susanne. Hjälp! Jag kommer inte i håg hur jag länkar, då är jag trött. Om man bor på landet i sista huset vid vägens slut, då tar en stor stad på krafterna :) Många människor och intryck, men kul är det att se och uppleva något annat. I morgon blir det nog en sväng till det stora varuhuset. Jag hoppas bara att vi inte druknar i julen där. Deras skyltning brukar vara överväldigande, minst sagt. Vi är billösa så det är inte fråga om stora inköp, möjligtvis då värmeljus...

8 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

Borta bra men hemma bäst...eller hur?!

Annars älskar jag att få komma bort, sen något nytt även om det ibland bara är för en dag och därmed inte speciellt långt bort.

Lena sa...

Jag är inte hemma än, men i morgon efetr tågresan känner jag säkeret att det är skönt att komma hem. Jag har faktiskt inte träffat dottern sedan 15 auguati och det är länge det, så det gäller att ta vara på alla timmar här nere i södern.

Tankevågor sa...

Visst är det roligt att träffa bloggmadamer som man direkt kan sätta igång och prata med så där!

Lite julshopping kan man nog få börja med nu...värmeljus kan säkert behövas på landet i huset vid vägens slut? ;-)

Annika sa...

Vad trevligt med bloggträff!
Alltid!
Du ska se att det blir jättebra på det stora varuhuset. Och ja, värmeljus...Givet!!!

Bloggblad sa...

Synd med alla avstånd... hade varit kul att vara med.

Nu ska jag lägga mig på soffan och bara njuta. Har gjort näääästan allt jag tänkt mig idag. Hinner nog lite till efter vilostunden.

Det kommer ju en dag i morgon också... vore väl trist om den blev sysslolös...:)

Lena sa...

Londongirl: Visst är det märkligt att det bara fungerar så där, men det gör det. Inga värmeljus... vi har nog en 250 st hemma kom jag på när jag tänkte efter, men det finns ju lite annat så man kan behöva :)

Annika: Ja, det är kul och ger faktiskt bloggandet en ny dimension. Vi var på Ikea i tid och undvek nog den värsta anstormningen. Höstlov och dåligt väder är säkert en god affär för varuhus av alla de slag. Inga värmeljus men väl servetter :)

Bloggblad: Synd med avstånden och SJ är ju ingen hit heller nu för tiden. Jag hör av mig om jag ska österut...
Jag ska också vila en stund sedan ska jag ta i uti med lite pappersarbete, dvs rättning och har jag riktig tur, så har jag nog gjort de flesta måsten av de slaget, innan jag styr kosan hemåt i morgon.
Sysslolös är det nog ingen större risk att man blir, så ta du det lugnt.

Mildamakter sa...

Ja huvva, jag skulle också behöva förnya förrådet av värmeljus...det får bli en tur till det däringa stället inom kort. Lika bra att få det gjort ;o)

Lena sa...

Milda:Det var flera som tänkte just så;många ljus i vagnarna.