Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 oktober, 2008

Yes!

Det finns olika sätt att förbereda sig inför julen. Ett är att äta GB Sandwich Pepparkaka. Det har lika hög dignitet som att äta lussekatter till Lucia och risgrynsgröt på julafton.
Säsongens första inmundigades i dag. Den smakade utomordentligt bra. Sådana här förpackningar med flera i kommer jag inte att köpa. Det vore rent livsfarligt. Nä, det får räcka som belöning/uppmuntran då och då, med betoning på att då är det samma som mer sällan.

20 kommentarer:

Anonym sa...

En sådan där kartong kan man nog gömma på något ställe bara för att ha när man verkligen är väldigt, väldigt sugen :-))

Amber sa...

Aha, den har jag aldrig provat - får bli till helgen då!

Lena sa...

Gömma...i frysen..?
Näru :)

Lena sa...

Amber: Riktigt bra lördagsgodis :)

Lilla B sa...

Sådana har jag överhuvudtaget inte sett. Får titta bättre och slå till när jag hittat ett paket.

Anonym sa...

Du ska ju inte tala om var du gömmer den....
Det brukar ju du alltid säga till mig ..

Lena sa...

Lilla B: Du kan ju testa ett enstaka exemplar i glassdisken först.

Käre anonym: Glass kan bara gömma i frysen...tänk lite :) Du gillar ju inte ens glass.

Tuvstarr sa...

Hej, ser ut som om du mår bättre igen. Vad fint!
Men jag håller med, en stor glasskartong i frysen - då får jag inga klara tanker tills det är tomt.

Lena sa...

Tuvstarr: Det är ju just det! Jag har inga problem att äta flera :)

Linda sa...

Åh den där har jag inte testat!
Har nog aldrig sett dem bara.
Tycker sandwich är en ganska torr och tråkig glass men det där med pepparkaka lät så spännande, så jag måste testa!

Annika sa...

Jösses så GOTT!!! En sådan skulle man ha, mums!! Men jag kan ju bara drömma, jag...

Tankevågor sa...

Åh har den kommtit nu, den är jättegod! :-)

Unknown sa...

Det här är en av mina absoluta favoriter när det gäller glass. Min Tomas arbetade på GB för två år sedan. Gissa vem som ofta var där bara för att hälsa på lite grann. Jodå, jag och ungarna kunde inte låta bli att kolla så att pappsen skötte sitt jobb.
Men jag håller med dig. Det går inte att ha dem hemma för de skulle slinka ner alldeles för lätt.

Villa Nian sa...

oj vad det där såg gott ut :-)!

Mildamakter sa...

Det här var en nyhet för mig...vilken tur att jag inte kan äta sånt numera...*ler*

Det Mörka Hotet sa...

Oj, den måste jag testa: tack för tipset!

Lena sa...

Linda: Den med pepparkakskex är annorlunda.
Annika: Du får be någon här hemma spara en i frysen till dig. De säljs åtminstone fram i febuari tror jag.
Londongirl, Rosvik, Tina: Det bara att bege sig till kiosken :)
Milda: Jag tror nog att du så gärna avstår :)

Lena sa...

Samuel: Ska bli kul att höra om den passar dig.

Det Mörka Hotet sa...

Det gör den säkert. Om inte annat så lär döttrarna gärna (också) vilja testa glassen!

Anonym sa...

Men vad gott! Såna har jag aldrig sett!!

Tyvärr finns väl inte den versionen utomlands:-(