Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



18 oktober, 2008

Något att se framemot - små ljus i mörkret

Under några dagar i lovveckan, v 44, far jag hit, nästan exakt hit faktiskt. Dottern bor granne med detta fyrtorn. Det ska bli så kul, att hinna landa lite och faktiskt göra något annat. Höstlovet brukar annars försvinna i en massa jobb, som jag ligger efter med.

Några veckor efter det, är det dags för konsert nästan på hemmaplan. Detta ser vi verkligen fram emot maken och jag.

Första veckan i december åker jag till huvudstaden på kurs. Jag hoppas att vädret blir fint och att staden är inbäddad i snö (förlåt Lilla B). Det är kanske att begära för mycket, men önska går ju :)
Mellan detta ska jag hantera vardagen med allt som kan inträffa, stort som smått. Det blir nog jul innan jag hinner blinka, så det blir till att göra några små listor.

Den översta bilden har jag tagit själv när jag hälsade på i Skåne förra sommaren. De övriga två har jag helt fräckt lånat, så nu vet ni det.

16 kommentarer:

Linda sa...

Vilka guldkorn du har framför dig!
Och jag minns den dagen, det var så varmt och skönt.
Och jag mådde jättebra!

Susanne sa...

Ska du möjligen också besöka Skoldagarna på Malmömässan, strax intill "fyrtornet"?

Lilla B sa...

Peter Carlsson och Blå grodorna - då får ni en högtidsstund!
Men jag förstår inte hur du kan önska dig snö i huvudstaden. Brun snö? Avgasstänkt slask?
Jösses, vilka böjelser en del har ;)

Lena sa...

Linda: Du , det var en bra dag!

Susanne: Jag visste inte ens att det fanns sådana i Malmö. Om vi åker på mässor så brukar det bli Skolforum i Stockholm. Nu när jag vet, så kanske. Jag får se tlll att informera mig. Ska du dit?

Lilla B: Jag ser verkligen framemot den konserten.
Snö i min värld är vit. Punkt. :)

Ingela sa...

Jag lyssnade/såg på Grodorna förra året. Senast alltså, har hört dem flera gånger förut, första gången på Mosebacke för mer än tjugo år sedan. Då hade jag aldrig hört talas om dem ens men en höjdarkväll var det då och likaså senast. Ni får säkert detsamma.

Det Mörka Hotet sa...

Oj, du har massor av intressanta saker framför dig: kul!

Själv skall jag precis gå och slänga sopor...mindre glamoröst...

Hedgren sa...

Bloggträff, månne?

Hedgren sa...

Hade varit himla trevligt!

Och strunt i "Skoldagarna" och njur av ledigheten. Jag har varit där vartannat år (så ofta är det) och i år tänker jag vara LEDIG på lovet! Har massor av tid att ta ut!

Nå? Ses vi?

Lena sa...

Ingela: Jag tror, med betoning på tror, att jag såg dem för länge sedan och så jag ser framemot det.

Samuel: Det är ett sätt att överleva mörkret. Jag ägnar mig också åt mindre glamorösa sysslesättningar denna söndag: städning...

Hedgren: Visst får vi satsa på en träff.Det vore jättekul! Det finns kanske fler som vill ansluta.

Annika sa...

Vad mkt du har att se fram emot. härligt!!!
Jag hoppas också för din skull att sthlm ska vara som ett fluffigt vitt täcke när du kommer dit. Det är SÅ vackert!
men nej, den chansen är väl minimal.

Lena sa...

Annika: Jag hoppas ändå :) Vitt och fluffigt ska det va!

Susanne sa...

Nej, jag tror inte det blir några skoldagar, även om det finns en gratisbiljett i Skolvärlden. Men Malmö kanske jag åker till ändå. Säg gärna till om ni ordnar bloggträff.

Lena sa...

Susanne:Jag har surfat runt på sajten för skoldagarna och känner väl att det räcker så bra att "bara" jobba och däremellan vara ledig. Jag hör av mig om det blir någon träff. Det lutar åt en sådan. Jag har nog förresten inte din mail. Kan du maila mig?

Elisabet. sa...

Åååå, det är bara så härligt att längta!
Och sedan att se tillbaka ..-)

Evas blogg sa...

Turning Torso är en märklig byggnad. Och aldrig att jag skulle vilja bo på någon av de högre våningarna där! Bor din dotter i området där bredvid? Vi gick runt där i somras, häftiga byggnader. Fint område tycker jag.

Lena sa...

Elisabet: Guldkorn är guldkorn både i framtid, nutid och dåtid.

Eva: Ja, hon precis brevid i en litenliten lägenhet. Det är verkligen compact living. Jag gillar att det ligger precis brevid vattnet och det är en trevlig atmosfär där. Vissa delar är jättemysiga, andra kanske lite väl moderna, men spännande ändå.