Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



24 oktober, 2008

Äntligen!

Jag klarade att ta mig fram till lovet. Det trodde jag inte för någon vecka sedan. Nu är det bara denna dagen kvar, sedan ska jag sova länge på mornarna. I alla fall till klockan halv nio. Det är ganska länge med mina mått mätt.
Jag undrar om jag kan ta mig till jobbet i tid idag. Det har blåst alldeles väldigt mycket i natt och det händer ju att träd blåser ner över vägen. Det visar sig när jag ger mig av ut i mörkret om en tio minuter. Ja, just det! Det ju den här helgen vi vrider tillbaka klockan. Åh, jag har mycket att se fram emot :)

Trevlig fredag alla trötta och pigga människor!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för lov nu? Höstlov? Det tror jag inte vi hade på min tid.

Annika sa...

Nej, vi hade inte höstlov förr alls. Det tror jag kom efter at jag åkt till USA.
Passa på att njuta ordentligt nu!!

Hedgren sa...

Detsamma till dig!

Linda sa...

Jag hade höstlov, jag som är så ung....
*harkel*
Haha!

Grattis till ditt lov Panter!
Kram

Lilla B sa...

Lyckost som har lov!

Tankevågor sa...

Ja nu är det höstlov men i min skola ska vi lärare jobba måndag till tisdag.....studiedagar. :-/

Ha det gott och hoppas du får ett skönt lov!!

Inkan© sa...

Å ni lärare har det tufft - min äldste son är ju lärare och hösten är fylld av planeringssamtal med elever och lärare och så undervisning och all planering. Den unge mannen är så trött så trött och såg med längtan fram till detta lov. Efter det är det lättare -påstår han.
Så vila, njut och ha sköna sovmorgnar nu. Det är du och alla lärare värda.

Lena sa...

Matilda och Annika: Nu blir jag fundersam på när detta eg. började. Jag tror att jag var ledig någon eller några dagar i anslutning till Alla helgonahelgen när jag gick i skolan, men jag är inte säker.

Hedgren : Tack, jag njuter för fullt.

Linda: När du var yngre menar du väl? :) Jag med tror jag, men det var i så fall när jag var ung.

Lilla B: Javisst är jag ! Vi har inte lov förrän på tordag, men möjlighet att kvitta bort fortbildning gjord på annan tid än arbetstid och det gör jag på tisdag och onsdag. Måndag ska jag jobba...

Londongirl: Samma här, men det är lite lugnare de här dagarna i alla fall.

Inkan: Jo, det är ju föreställning flera gånger varje dag och en massa jobb däremellan, så det behövs pauser. Tack Inkan!