Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



31 oktober, 2008

Nu drar jag hemåt och norrut


till resten av familjen, huset och minusgraderna. Det är inte snö hemma, men jag önskar....
Det lär vara ommöblerat i köket också. Hur var det nu ? När katten är borta...
Det ska bli intressant att se om jag kommer hem i tid. Det är knasigt, men nu för tiden räknar jag alltid med att tågen är försenade. Vad har hänt med SJ?
På tåget ska jag, om jag klarar det, läsa klart Flyga drake, en bok jag haft liggande länge. Förr kunde jag läsa böcker rätt igenom, men numera är det svårt, för vissa böcker griper tag så och det känns i magen. Flyga drake är en sådan bok.

11 kommentarer:

Tankevågor sa...

Hoppas du får en bra resa hem med "läsro" så du kommer igenom boken.

ÄR det ditt hus på bilden??? Jättevackert i vilket fall som helst.

Ingen snö i sikte här än.

Evas blogg sa...

Vilket vackert hus! Jag åkte tåg hem från Linköping igår och jag läste just boken "Flyga drake". Inga förseningar var det heller. Hoppas du får en "god tur"!

Annika sa...

vad skönt det låter, panter...Och så underbart med snö! Här har vi frost och kallt! Men det ska bli upp emot 18 grader idag.

Såg att du hade en youtube uppe o att du undrade om kommentarerna. När du lägger in din youtube lägger du då in den på "edit html"? Det är det bästa, och då brukar det inte strula alls. Kommentarerna bör finnas med då.

Undrar också som LG om det är ditt hus på bilden? Det är så fint!

Linda sa...

Men vilket hus!
Är det ert? Det ser ju ut som i en saga...
Hoppas du kom hem ordentligt, utan förseningar och med ett par rader lästa. Den boken är så bra...
Och även hans andra.

Villa Nian sa...

Hoppas du kom hem bra och att du hittar i ditt kök :-)

Mildamakter sa...

Hoppas att du kom hem utan förseningar. Jag har inte läst den boken...än. Den ligger i högen av olästa böcker, men jag har hört så mycket bra om den, att jag nog ska se till att fatta kärlek till den inom kort

Lena sa...

L-girl: Det gick hyfsta att läsa. Jag hade valt en tyst avdelning och det var skönt. Huset på bilden, jo, det är vårt. Här är det bara frost, men det är vackert.

Eva:Huset är byggt 1929, så det har mycket charm, läs renoveringsbehov. Hann du läsa klart boken? Jag har några sidor kvar. När jag klev av i går kväll var jag bara en halvtimma försenad, så det var inte så farligt.
Annika: Ingen snö här än, men vacker frost på marken och 4 minusgrader. Ni har minst sagt omväxlande väder. Jodå, jag lägger in klippet på "edit html", så jag fattar inte varför det blir så.
Japp, det är vårt hus.

Linda: Snön bidrar nog till intrycket. Vi har allt en hel del kvar att fixa på det här huset och vi har ju bara bott här i 24 år :)
Boken är jättebra, har bara slutet kvar. Det gick inte att läsa sista biten från Gbg, tyvärr.

Tina: Allt gick finfint och köket, ja det får väl gå... det handlar mest om att frigöra ytor framför elementen och det är ju nödvändigt.

Milda: En halvtimmas försening är inte så farligt. Boken... där har du något att se fram emot.

Ingela sa...

Det känns som att jag har sett det där huset i verkligheten... Ligger det i Västerbotten?

Lena sa...

Nej, långt därifrån, i Skaraborg.

Evas blogg sa...

Ja, jag läste färdigt boken i natt (då jag inte kunde sova p g a hosta). Tyckte den var mkt läsvärd.

Lena sa...

Visst är den! Kul att läsa boken samtidigt som någon annan.