Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



16 oktober, 2008

Vackert, vädret till trots

Klicka gärna, så att ni ser stugan mellan träden!

Denna vy passerar jag på vägen till jobbet. I år tycker jag färgerna är mer intensiva. Kanske är det så eller så börjar jag bli gammal. Jag har något svagt barndomsminne om att min farmor pratade mycket och ofta om den vackra naturen. Dottern suckar, när jag hänfört pekar på träd som skiftar i olika brandgula och roströda nyanser. Hon tycker att det är bättre om jag håller ögonen på vägen. Det ligger nog något i det. Apropå det, längs med stora vägen finns det vacker gulröd vass i diket, den ska jag försöka fota nu när det fortfarande är ljust, när jag åker mina mil tur och retur.

Alldeles snart är bara sextio dagar kvar till jul... Någon som börjat med inköpen än? På mitt jobb finns det några som snart är klara med alla klappar. Jag har bestämt mig för att inte lyssna. Jag vägrar att låta mig stressas. Å andra sidan är just det kanske ett sätt att slippa en del av stressen...


6 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ja det är helt underbart vackert ute nu med alla färger. fast här har snart alla löv dalat till marken. Nej jag har inte köpt klappar än men däremot har jag tagit undan en del från butiken (som jag nu lagt ner). Tycker de rättvist handlade sakerna är fina julklappar.

Tankevågor sa...

Det är så otroligt vackert i naturen nu och Stockholm är också så fint i sina höstkläder.
Vilken fin stuga och bild på den när den ligger inbäddad i alla höstfärger!

Julklappar....nej...men jag är verkligen inte den som stressar. Jag vägrar göra det för jag tycker så mycket om julen.
Men däremot har jag börjat göra upp en planering (listor) för var och när saker ska göras.
Men jag är ju tokig i listor. ;-)
Ha en skön fredag!

Annika sa...

Jag har nog alltid haft en gammal själ isåfall för jag har alltid suckat hänfört över färgerna, även som liten :-)
Jag äslakr verkligen tiden som råder just nu!! Fast här har träden knappt hunnit skifta över ännu, men snart!!
Nej, jag har inte börjat fundera över julklappar först. Vi tar Halloween först (stort i det land där jag bor, som du vet), så tar vi julen sen...

Ha en fin helg!!

Hedgren sa...

Vackra bilder!

Jotack. om man handlar nu så slipper man stressen - men går också miste om en del av stämningen, är jag rädd. Jag väntar, men kanske inte till tredje advent...

God helg på sig! ;0)

Linda sa...

Då är vi i samma ålder :)
Jag suckar också över färgerna, så länge färgen sitter kvar på träden...

Jul *suck*
Den kommer väl när den kommer...
Inga planer överhuvudtaget.

Lena sa...

Alla: Visst har det varit en längre höst i år? Nu rasar höstlöven och det stora mörkret anländer snart. Det är den tid då det är mörkt på vägen till och från jobbet, men tills dess gläds jag åt det jag ser.
Eva: Bra idé med rättvisemärkta julklappar. Det ska jag tänka på.
Londongirl: :) Vi är nog rätt lika. Jag är också en fena på listor, men jag är en obotlig tidsoptimist, så det brukar bli snärjigt på slutet.
Annika: Du har hösten framför dig och för en som njuter så är det verkligen något att se framemot. Jo, jag vet att Halloween är stort i USA och hemma hos dig :)
Hedgren: Det är ju just det att det är lite kul att gå och klura ut de rätta klapparna, men jag känner av stressen där i sista veckan.
Linda: Den mentala åldern menar du? Vet inte om det är positivt för dig eller mig :)
Jo, det är väl det enda som är säkert att den kommer, julen alltså. Jag har inte heller några direkta planer, men jag känner att jag bör nog börja tänka lite på det i alla fall. Tiden går så fort. Snart har vi lov och jag tycker att det är ungefär tre veckor sedan vi började.