Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



20 oktober, 2008

Får jag presentera

Skaraborgs snabbaste räv...
Som jag skrattade när jag såg det här kortet i datorn. Vi har gott om besökare i trädgården kvällstid; älgar, rådjur, grävlingar och ibland också rävar. För att ha lite kontroll på grävlingarna har vi , läs maken, monterat en strålkastare. Grävlingsantalet varierar mellan en och tre. Tre känns som två för många, minst. Det är fascinerande att se hur de, djuren, samsas om äpplena. Det är nästan som att se vilda djur på savannen från köksfönstret. Maken vill också fånga dem på bild. Många bilder blir det, kan jag berätta och här är som sagt den snabbaste räven i går kväll.

12 kommentarer:

Tankevågor sa...

Haha...inte lätt att fånga en sån på bild!

Såg att du har en massa roligt att se fram mot i höst.
Jättebra.
Då går det lite lättare med den mörka årstiden fram till jul.

Peter Carlsson och hans show har vi sett flera gånger. :-)

Och Stockholm i december....jag hoppas verkligen på snö då!! Håller tummarna för det.

Bloggblad sa...

Kul! Senaste (och förhoppningsvis sista) gången vi hade en räv i trädgården, låg den och käkade på vår kanin när vi kom hem en mörk höstkväll... rävens ögon lyste i skenet från dörrlampan, och vi såg bara det trekantiga huvudet som en svart silhuett. Den låg som förhäxad - gick inte att skrämma iväg - så vi kastade boll på den från övervåningen... då tog den kaninen med sig och stack.

Mildamakter sa...

Tala om att ligga som ett streck i luften
Vad kul det måste vara att bo så, så att man har så mycket djur i trädgården. Det enda vi har här är fladdermöss, fiskmåsare och duvor...ganska okul faktiskt ;o)

Det Mörka Hotet sa...

Tror inte jag hade hunnit upptäcka räven; bra gjort!

Annika sa...

Nej, sannerligen inte lätt att fånga en räv eller grävling på bild.
Bloggblads historia är lite av en rysare, måste jag säga...

Unknown sa...

Häftig bild!
Det var bra gjort att fånga den filuren.

Hedgren sa...

häftigt!

UllaMona sa...

Ett nytt sorts djur....streckräv!
Kram

Tuvstarr sa...

Haha, streckräv, det är kul.
Men vad ska jag säga, det passar bara. :-)

Anonym sa...

Hahaha!! Vilken liten smart räv :)

Lena sa...

Londongirl: Det är så skönt att det finns några hållplatser på vägen mot jul.

Bloggblad: Vilken ruskig historia. Vi är allt lite rädda för katterna lever ju lite farligt.

Milda: Djur i trädgården är på gott och ont, men det är en mäktig känsla att se dem på nära håll.

Samuel: Jorå, så snabb var han/hon ju bara när maken kom inom synhåll med kamera och blixt.

Annika: Grävlingar är ju lite sävligt närsynta, så dem hinner man nog fota. Jag tycker å andra sidan att de är lite obehagliga, svåra att läa av.

Rosvik: Visst var det en rolig bild. Räven ser ju nästan ut som en seriefigur.

Hedgren: Javisst!

Ullamona och Tuvstarr: Streckräv, ett jättebra ord. En helt ny sort kanske :)

Lena sa...

Christina: Nu skrev vi om varandra:) Räven är ett listigt djur...