Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



27 juli, 2006

Böcker...

Det har gått segt med läsandet i sommar. För få dåliga väderdagar?
Summering av vad jag hittills läst:
Babylons gator av Carina Burman - jag gillar hennes sätt att skriva. Språket i böckerna gör dem roliga.
Mossvikenfruar av Emma Hamberg - tja.. mer har jag nog inte att säga.
Människa utan hund - ganska bra. Jag tror att Gunnar Babarotti blir en intressantare bekantskap vad det lider än, vad jag tycker att van Veeteren varit.
Stor i käften av Joyce Carol Oates - bra. Intresanta berättarperspektiv, en av bokens två huvudpersoner har två röster som talar- nej hon är inte schizofren- det är säkert något som många kan känna igen sig i. Detta är en ungdomsbok. Jag tror att flera av mina elever(högstadiet) skulle uppskatta boken. Funderar bara på om jag kan hitta på något sätt att arbeta med den. För då kan vi kanske läsa den i helklass.
Pågående läsning, jag läser oftast tre, fyra böcker samtidigt: Utvecklingens drivkrafter av Stafan de Vylder, Kärlekens historia av Nicole Krauss, Lördag av Ian McEwan. Den sista har jag kämpat med ett tag. Det tar sig lite, så än har jag inte gett upp...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så du är också svensklärare...?

Anonym sa...

Ian McEwan vill jag minnas att jag läst, och att det gick just "ganska trögt".

Lena sa...

Jajamen! Dessutom tyska och so. Visst, det är bra att ha en bred kombination, men emellanåt är det rätt slitsamt;)

Gordon sa...

Hej Panter! Tack för din trevliga kommentar till min blogg, om vallhundar. Roligt att du tittar in på min blogg! - Och förresten: vilka härliga foton du har på din blogg! - Med vänliga hälsningar från Barfals