Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



31 juli, 2006

Kontrollfreak?

Nu är flickorna på väg hem från Yran. 70 mils körning nattetid. Usch, jag blir så himla orolig, men inser att 1) Jag kan inte hålla på och ringa 2) Vänta på dem - de lär inte komma före tre i natt.
Båda jobbar i morgon. J -eftermiddag/kväll och H - natt. Jaja, det är deras val. Om jag riktigt anstränger mig, så kan jag faktiskt komma ihåg att även jag var ute länge och jobbade dagen därpå utan större bekymmer, när jag var i deras ålder.

Nu är det trots allt dags för sängen - jag ska vara lite solidarisk med maken i morgon bitti. Hans semester är slut och om jag kommer igång tidigt så kanske jag får lite mer gjort än i dag.

Uppdaterad
Barnen kom hem vid halv tvåtiden, då kunde jag äntligen somna. Gick solidariskt upp med maken, såg till att han inte glömde sin lunch (suck!) , har orienterat mig på socialdemokraternas och moderaternas hemsidor inför valet och skolstarten. Det tog musten ur mig. Tror jag vilar( läs sover) en stund innan jag åker och tränar.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hm... har scrollat och läst här och ser att jag måste lägga till dig bland favoriterna. Fast egentligen har jag inte tid med fler trevliga bloggar...
Välkommen till mig i alla fall - det är kul med nya bekantskaper.

Bloggblad sa...

Förresten - pingar du inte på nyligen.se? Jag kan inte hitta dig där.

Lena sa...

Tack. Jag har läst dina texter ett bra tag nu; gillar folk som har åsikter. ;)
Nyligen ? -Nä, jag har inte hunnit sätta mig in i det än.

Bloggblad sa...

Fnissar lite - jag som är så rädd för att ha en massa åsikter på bloggen... tycker bättre om att diskutera live när man kan få till rätt betoningar och förklara direkt...

www.nyligen.se - mycket praktiskt att pinga där, superenkelt att göra det manuellt varje gång man uppdaterar så att vi andra kan lägga dig bland favoriterna. Annars blir man snart bortglömd.

Kul att få veta vilka det är som smyger omkring hos mig...:)