Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



01 juli, 2006

"Facit"

Gårdagens facit: Ett stort bord slipat, halva huset dammsuget och ynglingen I klarade utställningen jättebra, så nu satsar vi vidare mot SM om några veckor. Motivationen för utstälningar/tävlingar är alltid hög när det går bra. För rätt många år sedan åkta vi runt och ställde några av våra hundar, men efter en helg som innebar Falun på lördagen och Uddevalla på söndagen kände vi att nu får det vara nog. Jag tror inte att vi hakar på den här svängen igen, även om I är väldigt lovande och vi har några andra lovande valpar sålda.
För I var hela tillställningen ett slags nöjesfält. Åh, så många hundar, så mycket att titta på. Han är en god hund I, inga morr eller utfall, han tittar gomodigt, sniffar lite i luften och viftar inbjudande på svansen mot alla.

Att Almedalsveckan dragit igång märks, uttalande och undersökningar virvlar runt. Ska verkligen ta tag i det där snart, på måndag ...?, de politiska partiernas program. Måste sätta mig in i frågorna ordentligt, inte för att jag är extraordinärt intresserad - ja, ointresserad är jag inte heller, men jag har elever som är engagerade. Det var länge sedan jag hade grupper med sån fart i. Jättekul , intressant och krävande. Jag tänker inte läsa hela partiprogram, jag får leta efter hyggligt översiktliga texter.

Läsa ja, när vårterminen tog slut satte jag igång med böckerna, jag brukar ha en halvmeters hög som jag sparat till sommaren. Så även i år, har hunnit med några böcker, men fastnat i Lördag av Ian McEwan. Denna boken som ska vara så fantastisk, jag ser det inte än, har i och för sig bara kommit till s. 85, så några fler chanser får jag ge Ian, innan jag ger upp.

Nä, nu ska jag ta en sväng med hundarna, Ynglingen I, herr A och gamla fru K. Just nu måste jag rasta dem individuellt för gamla fru K löper, höglöper, hon lägger ut sig alldeles väldigt för herr A. Han känner sig utomordentligt utvald just nu. I fattar inte något. Skulle herr A träffa I vore han dödens, jag lovar.
Solen skiner, de är sommarlov och nästan hela familjen är hemma. Vad mer kan man önska sig?
Rensade rabatter? Äh...!

Inga kommentarer: