Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



28 juli, 2006

Fredag...

Så nu är båda döttrarna bortresta igen! Till någon yra i norr. Roligt att de gör saker ihop. 18-åringen ska inviga sin myndighetsstatus. Hon får äntligen gå ut på ställen med åldersgräns.
Tomt och tyst är det. Trist också. Jovisst, är det skönt att de blir stora, klarar sig själva och flyttar hemifrån som den äldsta, men... jag vill ju gärna träffa dem ofta. Sedan den 7: e juli har nog hela familjen varit samlad 2 gånger och det känns.
Det är ju inte så att det bara är barnen som flängt runt lite. Vi har ju varit i Halland och nu i veckan i Bohuslän. Fina bilder därifrån kommer snart.

Detta är makens sista sommarsemstervecka, de tre sista dagarna. Han är lite stressad för det är ju så mycket som behöver göras. Idag måste vi ta tag i vårt uthus och röja ordentligt. Det har vi skjutit på i ett par månader.Det blir säkert många resor till tippen med kärran. Det finns ett problem dock - getingar. Ett stort getingbo finns i väggen vid ingången. Det är lång kö hos Anticimex, så de kommer inte idag.
Jag vidhåller; jag avskyr flygfän. Inköpte igår både flugfällor och en getingfälla - de känns emellertid mer långsiktiga...
Nu är det dags för en sväng med hundarna, de stampar otåligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det tomt och tyst när barnen som brukar finnas plötsligt inte hörs. Själv sitter jag och längtar ihjäl mig alldeles ensam. Tur det finns telefon.

Lena sa...

Visst är det. Mina töser menar att det finns inga föräldrar som ringer så nycket som vi. Hönsmamma är jag inte, men ett visst kontrollbehov har jag det måste jag erkänna...