Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



30 juli, 2006

Blir jag förvånad...nä

Carola kör kreativt och effektivt.
Vad står det för egentligen? Nu vet vi att hon ganska så säkert kört riktigt fort, men om någon annan, tex Lottie Knutsson, Carolina Klüft eller någon annan helyllesvensk, sagt detta om sin körning, hur tänker vi då? Förmodligen inte fortkörning...Jag medger att jag är snar att döma Carola, att jag ofta tycker att hon uppfyller den bild jag har av henne, men varför denna bortförklaring.. så dumt.
Sedan jag övningskört och övningskör med döttrarna ser jag trafiken ur ett helt annat perspektiv. Har bestämt mig för att verklign skärpa mig i trafiken, undvika att ligga så där 10 km över hastighetsbegränsningen, att hålla avstånd och inte bli arg på mina medtrafikanter. Jag pratar numera rätt snällt med dem :). Jag kör drygt 10 mil tor till jobbet varje dag, så det blir många mil.
Hur jag kör? Effektivt och kreativt, så klart !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon skäms inte ens! Hur vore det med en stor ursäkt istället för undanförklaringar. Ja, vad ska man säga mer. Jag blir så trött på folk som tror det står ovanför lagen.

Lena sa...

Exakt! Hon lever liksom inte i den vanliga världen.

Morgondimma sa...

Har lite svårt för den människan.. hon verkar inte ha alla hästar i stallet....