Mitt i livet, tänker för mycket enligt somliga och ständigt på jakt efter bra bilder.



29 juli, 2006

Synsk?

I går när vi städade uthuset ( 1/3 kvar) hittade vi en gammal skolbok från förr, där min man skrivit spretigt och med skrivstil. Detta är första uppsatsen. Han kanske var 8-9 år när han skrev detta:
Min stuga
När jag blir stor ska jag skaffa mig ett eget hem. Jag skulle vilja ha ett eget hus. Det ska vara gult till färgen. Jag ska ha sex rum och så ett kök. I fönstren ska jag ha vackra blommor. Så ska jag skaffa gardiner, möbler, mattor och tavlor.
Se där! Stort hus, sex rum och kök. Ja, vi har möbler, mattor, tavlor och gardiner. Vackra blommor, hmm, inte just nu. Huset har varit gult, nu är det grönt.
Jag visste inte att jag var gift med en som kan se in i framtiden. Många gåvor har han, min man, men detta var nytt.

Undrar varför skrivhäftet låg i uthuset?

Inga kommentarer: